Klacht POSTNL: Structureel onterecht melden van afwezigheid persoon op bezorgadres.

Klachtnummer
# 288269
Gebruiker
MerijnJoost
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Voor de vijfde keer op rij meldt PostNL ten onterecht dat de ontvanger niet thuis is, dit terwijl ik in alle gevallen, zelfs buiten het beoogde tijdvak thuis aanwezig was.

De oplossing

Het nakomen van de door hun gemaakte afspraken, of het herzien van de constructie van de zeer lage betrouwbaarheid van ZZP bezorgers.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Eugelink,


    Bedankt voor het plaatsen van een bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat u een pakket verwachtte en er geen bezorgpoging is gedaan. Hierover het volgende.

    Mijn excuses voor het ervaren ongemak. Een bezorger hoort aan te bellen, u tijd te geven om het pakket in ontvangst te nemen en een briefje ter kennisgeving achter te laten als een bezorgpoging niet is gelukt. Functioneert uw deurbel goed en heeft een briefje ter kennisgeving ontvangen? Graag ontvang ik de trackingcode van deze zending zodat ik eventueel een klacht voor u kan registeren.

    In afwachting van uw antwoord verblijf ik.


    Met vriendelijke groet,
    Sandra
    PostNL
  2. Auteur
    MerijnJoost
    Datum
    Dag Sandra,

    Hartelijk dank voor uw antwoord en toelichting. Bij de derde bezorgpoging is er een briefje achtergelaten. De track en trace code van deze specifieke bestelling was:
    3S BOLD 2782 1233

    De reden van de klacht is het veelvoud waarin de gemaakte afspraak, dan wel het leveren op de door PostNL gesuggereerde tijdvak niet wordt nagekomen. Ik begrijp ook dat het erg ingewikkeld is om hier een directe oorzaak van aan te wijzen. Ik kan me iets voorstellen bij de werkdruk van de ZZP'ers. Echter neemt dat in zeer lichte mate de ergernis weg als je bewust (in dit geval meerdere dagen) thuis blijft, en/of afspraken verplaatst in afwachting van de levering.

    Nogmaals dank,

    Vriendelijke groet,

    Merijn Eugelink
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Eugelink,

    Hartelijk dank voor uw reactie. Ik begrijp dat er bij de derde bezorgpoging een briefje is achterlaten. Wanneer ik echter de statusinformatie bekijk van het pakket met de door u meegestuurde Track&Trace-code, zie ik dat er twee bezorgpogingen zijn geweest voor uw pakket.

    Om na te gaan of ik een klacht voor u in kan dienen, hoor ik graag van u of u op 9 en 10 januari een niet-thuisbericht in uw brievenbus had ontvangen. Kunt u verder laten weten of uw deurbel naar behoren werkt?

    Hoewel onze bezorgers het soms erg druk hebben om alle pakketten op een dag te bezorgen, horen onze bezorgers natuurlijk wel de bezorgprocedure te volgen. Er hoort aangebeld worden en wanneer u niet open doet, dient er een niet-thuisbericht achtergelaten te worden. Ik begrijp dat wanneer dit niet wordt gedaan, dit erg frustrerend is. Mijn excuses hiervoor.

    Ik ontvang graag uw reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Minke
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen