Klacht POSTNL: Superslechte service en geen bericht voor ophaal

Wendy

Op 29 januari heb ik een pakket verzonden naar zweden. Dit pakket is op 4 februari gearriveerd volgens de track&trace. Vervolgens is er geen update meer geweest. Twee keer heb ik contact opgenomen met de klantenservice die me uiteraard verteld dat ik 2 weken moet wachten voordat ze een onderzoek kunnen starten. Vandaag 13 februari heeft de ontvanger een bericht gekregen over het ophalen van het pakket bij het postkantoor in zweden, met slechts nog maar 2 dagen de tijd voordat ze het pakket terugzenden. Het pakket is namelijk al gearriveerd op 1 februari en was beschikbaar voor ophaal maar er is geen bericht hierover geweest en ook geen updates. De laatste keer dat ik iets verzonden heb naar zweden is niet eens gearriveerd en zoek geraakt zonder vergoeding of iets dergelijks. De service is schandalig, de ontvanger wordt niet geinformeerd en je moet het zelf maar uitzoeken en hopen dat je pakket arriveert. De status updates kloppen voor geen meter. Hoe dient de ontvanger ooit te weten te komen dat er een pakket klaar ligt om opgehaald te worden? Er wordt geen bericht verzonden, geen kaartje achtergelaten en er is ook niemand aan de deur geweest.

Neem een voorbeeld aan dpd die je de optie bieden om de ontvanger per email of sms te berichten over de bezorgtijd etc. Bij PostNL lever je je pakket in en dien je te hopen dat het bezorgd wordt. En als je pakket zoekt raakt via PostNL vergoeden ze helemaal niets tenzij je de aankoopbon instuurt. Sorry dat ik nooit het aankoopbewijs bewaar, maar slechts de track & trace. Ik wil graag de verzendkosten vergoed krijgen omdat dit het niet de eerste keer is en ik nooit een compensatie heb ontvangen voor de laatste keer dat mijn cadeau dat zoek is geraakt.

Geachte heer/mevrouw Cheung,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat het een kwalijke zaak is dat u en de ontvanger nog niet meer informatie over de betreffende zending hebben ontvangen. Graag reageer ik op uw bericht.

Volgens de scans is het pakket op 30 januari verstuurd naar Zweden en is het pakket op 1 februari daar aangekomen. Voor de aanvullende scans zijn wij tevens afhankelijk van de gegevensuitwisseling met onze internationale partners. Omdat de geadresseerde niet tijdig een afhaalbericht heeft ontvangen raad ik u aan om hem/haar contact op te laten nemen met de lokale bezorgdienst in Zweden, wellicht kan er op die manier melding van gemaakt worden om de kans op herhaling te verkleinen. Is hij/zij nog wel in staat om het pakket tijdig af te halen?

Het is afhankelijk van het type pakket of er de mogelijkheid is voor een schadevergoeding of compensatie. Omdat deze zending op de juiste wijze verstuurd is en er geen sprake is van een aanvullende verzekering is het niet mogelijk om u in de kosten tegemoet te komen.

Mocht ik voor het eerder verstuurde pakket dat zoek is geraakt iets voor u na kunnen kijken, zou u als reactie op dit bericht dan de 3S-code van die zending mee willen sturen?

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

René