Klacht POSTNL: Tariefverhoging en geen antwoord op klacht

Walvis

Ik heb een boekwinkeltje op internet en verstuur vaak boeken via Postnl. Door de laatste tariefverhoging is het opnieuw lastiger geworden om boeken te verkopen. Het is misschien nog tot daar aan toe dat de postzegels 4 cent duurder zijn geworden maar het posttarief van 250 tot 500 gram (3.00 euro) is nu vervallen en veranderd in 250 tot 2000 gram, prijs: 3.84 euro. Juist het gewicht 250 tot 500 gram komt heel vaak voor bij boeken maar is nu ineens dus 84 cent duurder geworden. Een prijsverhoging van bijna 30 procent. Dit gaat leiden tot vermindering van de boekenverkoop, niet alleen voor mij, maar ook voor de vele andere internetboekverkopers. Vanzelfsprekend zullen er dan ook minder boeken worden verstuurd via Postnl. Het lijkt mij verstandig om deze laatste tariefverhoging nog eens te heroverwegen

Op 15 januari 2014 diende ik onderstaande klacht in bij Postnl. Ik ontving een e-mail dat ik binnen 2 dagen een reactie zou ontvangen. Dat is nog steeds niet gebeurd. Ik wil graag dat deze tariefverhoging wordt teruggedraaid.

Geachte heer Dekker,Hartelijk dank voor uw reactie op deze website. Zoals telefonisch doorgesproken ga ik uw klacht over deze intern melden om te kijken of er eventueel aanpassingen gedaan kunnen worden. Wel wil ik u nogmaals mijn excuses aanbieden voor het ongemak.Met vriendelijke groet,Tineke
    Goedemiddag.
    Ik ben keurig te woord gestaan over mijn klacht maar ik ben pas tevreden als de prijsverhoging in de door mij genoemde tariefcategorie wordt teruggedraaid. Het voordeel van Track en Trace weegt absoluut niet op tegen het nadeel dat vele boekverkopers gaan ondervinden. In de 9 jaar dat ik nu boeken verkoop is het pas 1x gebeurd dat een boek niet aangekomen zou zijn, en zelfs daar had ik toen mijn twijfels over. Track & Trace is wel zinvol bij pakketpost. Vr. groet, P. Dekker
    Geachte heer Dekker,Hartelijk dank voor uw reactie. U geeft aan dat u pas tevreden bent als de prijsverhoging wordt teruggedraaid. Graag wil ik hierop reageren.Zoals mijn collega heeft aangegeven is uw reactie intern gemeld. Uw informatie zal gebruikt worden om onze dienstverlening te kunnen verbeteren en indien nodig aanpassingen aan te brengen. Ik kan op dit moment echter niet aangeven of dit zal leiden tot het terugdraaien van de prijsverhoging. Mijn excuses voor het ontstane ongemak. Ik ga ervan uit dat ik u hiermee voldoende informatie heb gegeven en verzoek u de melding op deze website af te sluiten. Vanzelfsprekend vernemen wij het graag mocht u opnieuw vragen of opmerkingen hebben voor PostNL. Met vriendelijke groet,Tamar
    Walvis
    Het verdwijnen van de tariefcategorie die ik mijn klacht heb beschreven is nog steeds niet teruggedraaid. Ik heb hierover ook al klachten van anderen gelezen. Ik begrijp ook niet dat deze "geruisloze" grote prijsverhoging niet tot politieke bemoeienis heeft geleid. Als er een alternatief mogelijk zou zijn voor Postnl stap ik onmiddellijk over.