Klacht POSTNL: Te hoge verzendkosten en berekende gewichten POSTNL

BezemerVerhagen

Gisteren 2 dozen afgeleverd bij een postpakket punt in onze Gamma te Zwijndrecht. Waren grote dozen met redelijk gewicht. Na het cullen en dichtmaken van de dozen beide dozen nagewogen om te controleren wat het gewicht was. Dit op 2 weegschalen gedaan. Doos 1 = 9.7 Kilo en doos 2 = 12.7 Kilo.

Online gecontroleerd wat verzend kosten hier voor is. Voor 0 tot 10 Kilo = €6.50 en voor 10 tot 30 kilo = €12.71.

Ik zou dus moeten hebben betaald €19.21.

Let op! Dozen moesten bij Gamma gewogen worden om te frankeren. Hier woog doos 1 ineens 13140 gram en doos 2 woog zelfs 15040 gram! Dit klopt voor geen meter! Ik heb 2 verschillende weegschalen gebruikt en daar het hoogste gewicht van genomen. (gewicht wijkte overigens maar minimaal af met wegen. Te weten 0.1) Ik heb aangegeven aan de Gamma dat dit niet klopte. Is onmogelijk dat er zo verschrikkelijk veel verschil tussen zit met wat ik gewogen heb en wat de weegschaal bij de Gamma nu weergeeft. Uiteindelijk heb ik het maar moeten laten gaan en de dozen daar over gegeven ter verzending. Krijg ik de rekening.... €26.50... Pardon? 2 x €12.71 = €25.42? Nee, pakket verzenden kost €13.25 per pakket! He?

Voel me enorm belazerd! Eerst met de gewichten van de dozen, en dan ook nog eens met de prijs die ik moet betalen. Staat op de Website van POSTNL toch echt €12.71! Ik moest al meer betalen maar nu dus nog meer? IPV de berekende kosten van €19.21 heb ik €26.50 moeten betalen wat dan toch uiteindelijk op 2 x €12.71 zou moeten zijn (€25.42)? Ik wil het teveel betaalde geld terug! Het gewicht van de dozen komt al veel hoger uit terwijl dat echt niet mogelijk is en nu word ik als het ware nog maals besodemietert met een hogere prijs? Dit moet niet mogen of kunnen!

Dit oplossen door de correcte gewichten te berekenen en het verschil aan mij retour te betalen.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over een weegschaal van een PostNL locatie. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Uit uw bericht begrijp ik dat uw zending zwaarder uitviel dan dat u thuis had berekend. Ik kan mij voorstellen dat u hier flink ontstemd over bent. Graag zou ik een melding uit willen zetten naar de betreffende PostNL locatie zodat de weegschaal nagekeken kan worden. Het is helaas niet mogelijk om u een compensatie aan te bieden voor de betreffende kosten. U bent namelijk akkoord gegaan door het pakket te versturen via de betreffende PostNL locatie. U kunt tegenwoordig ook via onze website: https://jouw.postnl.nl/#!/overzicht een pakket versturen. Hier krijgt u zelfs € 0,45 korting op een standaard pakket.

Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om deze melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- Het adres van de betreffende PostNL locatie.