Klacht POSTNL: Te hoog gefrankeerd brievenbuspakketje

# 262010
Sevenmei

Beste, al meerdere keren een pakket verstuurd van ongeveeer 31,50 cm x 21,70 en 53 mm dik. Past gewoon door de brievenbus en weegt gemiddeld 135 gram. Gefrankeerd met een postzegel nummer 2. Dit is dus één postzegel twee te weinig. Dat is het probleem niet. Nu wordt hij iedere keer gefrankeerd op €6,95.. Als pakketpost. Terwijl hij niet voldoet aan deze formaten of gewicht. Zo lopen de kosten nogal hoog op. Het is ook geen internationale post.

Normale frankering op de post voor brievenbuspakket van dit gewicht en formaat. Ik ga niet iedere keer €6,95 betalen voor een brievenbuspakketje. Dit is onjuist!

Geachte heer, mevrouw Rademakers,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat u al meerdere malen een porto kaart heeft ontvangen omtrent briefpost pakjes die u heeft verzonden. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is. Graag wil ik dit toelichten.

Het maximumformaat voor briefpost is 380 x 265 x 32 mm. U geeft aan dat uw zending 53 mm dik is en dit is niet toegestaan. Als het formaat van uw zending groter is dan dient u de zending als pakket te versturen. U heeft in dit geval terecht een porto kaart ontvangen. Ik wil u dan ook verzoeken om deze kosten te voldoen.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet
    Sevenmei