Klacht POSTNL: te laat komen van brieven

Gerrit Goossens

Ik heb vandaag een brief die aangetekend was om 11.00 uur aan de deur gekregen die een dagtekening had d.d . 1-8-2012 en aangetekend was en die kwam vandaag binnen op 9-8-2012
en het was een brief van het CJIB waar in gedreigd werd als ik niet op tijd betaalde ze de
deurwaarder op me af zullen sturen.
hier ben ik niet van gediend en in de toekomst ga ik de extra kosten die er bij krijg aan u verhalen ik ben woest!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geachte heer Goossens,Hartelijk dank voor uw melding. Ik begrijp dat een aan u verzonden aangetekende brief op 9 augustus j.l. bij u is binnengekomen.U geeft aan dat de dagtekening op 1 augustus j.l. stond.Graag ga ik voor u na wat hiervan de reden is geweest.Om te kunnen onderzoeken waarom deze brief er zo lang over heeft gedaan zou ik graag uw adres en de barcode van de brief ontvangen.U kunt deze gegevens achterlaten op het klachtcompleet gedeelte.Voor het ongemak wil ik u namens PostNL excuses aanbieden.Met vriendelijke groet,
    Iteke
    Gerrit Goossens
    Beste Post.nl., helaas heb ik de brief en dus ook de barcode niet
    meer. De eerst volgende keer dat ik weer een aangetekende brief
    en zo wie zo post van het ministerie van Justitie die ver voorbij de
    datum binnen komt, weet ik dat ik ook de envelop moet bewaren.
    Maar dat neemt niet weg dat de fout wel degelijk bij post.nl. ligt.
    Hopelijk komt dit in de toekomst niet meer voor. Ik heb in mijn bezwaar-
    schrift aan Unit Mulder vermeld dat ik de aanget.brief pas 8 dagen na
    dagtekening heb ontv
    Geachte heer Goossens,Zoals mijn collega reeds heeft aangegeven is het zonder NAW gegevens of een barcode van de brief moeilijk een sluitend antwoord te formuleren.Maar wanneer u bij de afzender heeft aangegeven dat u de zending met een vertraging heeft ontvangen zullen zij dit vast registreren. Voor ons is de afzender de opdrachtgever en daarmee de partij die eventueel kan reclameren over de door hun verzonden aangetekende brief. Gezien de instelling die de afzender is neem ik aan dat zij nog wel kunnen achterhalen wat de verzendcode van de betreffende brief is geweest.Met die verzendcode kunnen zij tot een jaar na verzending een officiële navraag opstarten bij hun zakelijke serviceteam bij PostNL c.q. hun beklag doen over de aflevering. 1 jaar lang blijven scangegevens van een zending namelijk bewaard in onze systemen.Wanneer u uw NAW gegevens achterlaat op het klachtcompleet gedeelte zouden wij kunnen kijken of wij aanvullende informatie voor u kunnen achterhalen maar het blijft in alle gevallen de afzender die voor een eventuele schadevergoeding bij PostNL kan reclameren en niet de geadresseerde.In de veronderstelling u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.Met vriendelijke groet,Frouktje