Klacht POSTNL: Te late bestelling van overlijdens bericht

Klachtnummer
# 351631
Gebruiker
J.H.A. ten Doeschate
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Heden 22 februari 2019 ontvingen wij een overlijdensbericht dat reeds op 14 februari gepost is, waarbij de crematie op 19 februari plaats heeft gevonden. Niet alleen dienen rouwberichten bij uw bedrijf voorrang te hebben, daarnaast is het onacceptabel dat wij dus niet in de gelegenheid zijn geweest om ons medeleven te tonen. Graag vernemen wij van U wat u met deze ommissie gaat doen.
Indien wij geen bericht van U terug ontvangen zijn wij genoodzaakt dit hoger op te brengen. Post No hoort een betrouwbare postbezorger te zijn, zeker van rouwberichten

De oplossing

Aangeven wat ze met deze klacht gaan doen

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een rouwkaart. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.
    Allereerst wil ik u condoleren met het overlijden van uw dierbare. Ik vind het bijzonder vervelend dat de rouwkaart in deze moeilijke periode met vertraging bij u is bezorgd. Wij behandelen rouwkaarten altijd met extra aandacht vanwege hun gevoelige karakter. Toch is er in uw geval iets misgegaan. Mijn oprechte excuses hiervoor.

    Helaas kan ik niet achterhalen waarom de rouwkaart met vertraging bij u is bezorgd. De reden is dat dit ongeregistreerde post betreft die we niet in ons proces kunnen volgen. Ik wil hier uiteraard wel een klacht over indienen zodat deze binnen onze organisatie opgepakt wordt. Wij gaan er alles aan doen om te zorgen dat dit in de toekomst zo veel mogelijk voorkomen wordt.

    Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - Uw –mailadres

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé)reactie op dit bericht.

    Tot slot adviseer ik u om te melden bij de afzender dat u een rouwkaart met vertraging heeft ontvangen. De afzender kan hierover een klacht bij ons indienen.

    Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    J.H.A. ten Doeschate
    Datum
    Blijkbaar hebben jullie al een bloemetje gestuurd aan de afzender, daarmee is het voor mij gedaan.
    blijft staan dat wij het bijzonder onprettig vonden de uitvaart te hebben moeten missen

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen