Klacht POSTNL: Te late communicatie dmv kaart en te snel pakket terug gestuurd naar retour afzender

Ronald

Pakket bested in de US. Onderdelen hadden vertraging en zijn dus iets later opgestuurd via USPS. USPS heeft het 4 September overgedragen aan Post NL en 4 September kon het afgehaald worden worden bij het lokale ophaal punt. Dit wist ik niet maar wist wel dat het pakket eerdaags kon verschijnen. 6 September zullen wij een weekje op vakantie gaan dus 5 September nog de brievenbus gechecked of er bericht was. Helaas. Bij terug komst in Nl op 14 September een kaart in de bus dat het vanaf 4 September 7 dagen op het afhaal punt zal liggen. Deze kaart is op zijn vroegst 6 September in de bus gevallen al kan ik aan de stempels zien dat het 9 September is geweest. Ik kon dus met geen mogelijkheid weten dat het packet er al lag en het afgehaald kon worden. Ook is het voor mensen die of een weekje op vakantie zijn of doordeweeks van huis zijn onmogelijk een packet te bestellen via Post NL. Mijn pakket is retour afzender en daar krijg ik alleen te zien dat het xx is, De leverancier in de US weet nog steeds van niks. Op geen enkele manier willen ze achterhalen of het pakket opnieuw geleverd kan worden. Op deze manier is het onmogelijk internationaal post te ontvangen en in meerdere reacties lees ik dat de meestte het pakket binnen 7 dagen ophalen. Oftewel er wordt een oplossing bedacht voor een niet bestaand problem. Vervolgens worden klachten alleen gebruikt om hun diensten zogenaamd te verbeteren. Je krijgt geen oplossing.

Het pakket achterhalen en opnieuw aanbieden op de afhaal lokatie en de extra gemaakt kosten voor eigen rekening nemen.

Bedankt voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat u een pakket verwachtte uit het buitenland, maar dat u geen kans heeft gekregen om deze af te halen bij de afhaallocatie. Ik vind het erg spijtig om dit te vernemen en wil u hier mijn welgemeende excuses voor aanbieden. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan mij alleszins voorstellen dat deze situatie enorm frustrerend is voor u. Echter kan ik het retour proces niet stoppen of terugdraaien. Tevens kan het tien tot twaalf weken duren voor het pakket weer bij de afzender is. Dit komt doordat het retour proces via een ander kanaal verloopt, waardoor het langer duurt.

Volgens mijn gegevens waren er inklaringskosten over uw pakket berekend, waardoor het direct naar afhaallocatie gebracht werd. Wanneer dit het geval is ontvangt u de kennisgeving hiervan per briefpost. Hierdoor kan het zo zijn dat u de kennisgeving later ontvangt dan dat het pakket werkelijk op de afhaallocatie beschikbaar is.

Ik wil u aanraden om hierover contact op te nemen met de afzender van het pakket. Wellicht kan de afzender u alvast een vervangende zending toesturen, alvorens de originele zending retour te hebben ontvangen.

Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nu of in de toekomst nog vragen of klachten hebben over PostNL, dan kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl/klantenservice/.

Ronald
Dus omdat Post NL het retour process te snel opstart moet de levrancier maar weer even 400 dollar aan goederen alvast versturen. Is er onnodig transport tussen de US en NL en de kosten komen voor ?. Dat dit process via een andere partij verloopt is voor mij geen geldige reden. Deze hebben toch ook een telefoon. Het is gewoon geen moeite willen doen voor het herstellen van een fout.