Klacht POSTNL: Te snel weg

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 401713
Gebruiker
John
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Sinds dat de pakket bezorger na één poging het pakket kan laten afhalen bij een servicepunt, nemen ze amper meer de tijd om aan de deur te blijven staan. In mijn geval heb ik boven mijn kantoor en zie de bezorgers altijd aankomen. Het is me als eens eerder opgevallen dat de bezorger belt, minder dan een halve minuut wacht en dan weer vertrekt. Oude en invalide mensen zijn niet zo snel aan de deur. Ik heb hier als een over gesproken met iemand van PostNL en die vertelde me dat ze twee keer moeten bellen en langer moeten wachten. VANDAAG overkwam het mij, ik zie de pakketverzorger uit de bus naar mijn voordeur lopen. inmiddels ben ik opgestaan om via de trap naar de voordeur te gaan. (een gang van 4 meter en 13 traptrede).Tussentijds wordt er gebeld en als ik dan de voordeur opendoe is de bezorger al weg en zit al in de bus om te vertrekken. Geen twee keer gebeld en vooral niet wachten. ik ben naar de bus te gaan om de bezorger hierover aan te spreken. Echter geeft hij geen enkel reactie en krijg uiteindelijk het pakket in mijn handen gedrukt. MINDER VALIDE mensen of OUDERE MENSEN krijgen niet eens de kans om de deur te openen. Het valt echt op dat de bezorgers er zich met een "Jante van Leiden" af willen zijn. zgn. niet thuis, dump maar op een PostNL punt. Zo zijn mensen twee keer het slachtoffer. nu moeten ze ook nog naar zo'n punt om het pakket zelf op te halen. Ondertussen dat het bedrijf die verzend er van uit gaat dat deze thuis bij hun klanten wordt verzorgd. DIT IS HET RESULTAAT VAN HET NIEUWE BELEID VAN POST.NL.. Bel aan, loop weg, gooi het op een PostNL punt en ik kan eerder naar huis. Het is een schandaal !!!!!!!! . OP DEZE MANIER GA JE NIET MET MENSEN OM. Het beleid van postNL is puren discriminatie van oudere en mindervalide mensen.

Gewenste oplossing

Hun chauffeurs duidelijker op het hart drukken dat ze minimaal 2 keer bellen en twee minuten aan de deur blijven staan.
Geboden oplossing
Ze praten gewoon over de problemen heen met standaard antwoorden (zo lijkt het). Ik hoop dat de nieuwe manier van postbezorger snel ergens opgepikt wordt door de tv. Dan hoop ik dat ze anders gaan piepen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de tijd die de bezorger neemt om uw pakket bij u af te leveren. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Uit uw bericht begrijp ik dat de bezorger ongeveer een halve minuut wacht en daarna weer vertrekt. Het is niet verplicht voor de bezorger om tweemaal aan te bellen. Een keer aanbellen is voldoende en een halve minuut wachten is ook meer dan voldoende. Mocht u zelf mindervalide zijn, kan ik altijd een verzoek voor u indienen om hier in de toekomst rekening mee te houden.

    Helaas heb daarvoor te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - De track & trace code van het betreffende pakket
    - Uw e-mail adres

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    John
    Datum
    Beste mensen,
    aan het bovenstaande lees ik dat u helemaal niet serieus met klachten wilt omgaan. ook uw motivatie om uw medewerker te verdedigen staat mijn inzien op losse schroeven. BIJNA NIEMAND LUKT HET ON BINNEN EEN HALVE MINUUT AAN DE DEUR TE STAAN. zelfs als e niet oud en minder valide bent. Ik het deze klacht serieus bij u neer willen leggen. juist om u te helpen om betere service te leveren. Nu krijgt u alleen maar klachten. ik kan me niet voorstellen dat u deze niet meer krijgt. Voor uw nieuw beleid (na een keer niet thuis, moet het pakje opgehaald worden op een PostNL punt) was deze situatie niet aanwezig. toen deed de bezorger in ieder geval zijn best en was hij/zij enigszins vriendelijk. ik kan me niet aan het idee onttrekken, dat het nu alleen nog maar gaat om zoveel mogelijk te dumpen op een PostNL punt en snel naar huis te gaan.

    Uw manier om serieuze klachten neer te leggen word door uw website alleen maar ontmoedigd. Als ik hier met andere over praat, wordt dit alleen maar bevestigd. Probeer als burger naar een te zoeken waar een klacht terecht komt. En dan moet je eerst onmogelijke vragen beantwoorden voordat je daadwerkelijk iemand aan de lijn krijgt of via andere media.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht en de aanvulling.

    Ik begrijp dat u het niet prettig vindt dat dit allemaal zo loopt op het moment. Echter is twee minuten blijven staan voor de bezorger niet mogelijk. Twee minuten is erg lang als de betreffende stil voor een deur staat, wellicht een testje waard! We doen uiteraard ons best om alles zo goed en snel mogelijk bij u te krijgen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen