Klacht POSTNL: Te trage postverwerking.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 442425
Gebruiker
Dusti
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Pakketten blijven veel te lang "ergens " liggen. Volgens officiële tracking van la poste france is pakket RK482293145FR op 1 mei in nl aangekomen (dus nog gescand). Sindsdien blijft het stil. Vandaag is het 8 mei, een week later.
Zo heb ik nog meer trackings waar niets mee gebeurt. Ben al een paar pakjes kwijt uit het buitenland. Zelfs binnen nl duurt het een week voor bezorging plaatsvindt, behalve bij GROTE BEDRIJVEN, zoals Bol.com en Coolblue. Die leggen jrnnelijk meer gewicht in de schaal dan particulieren die hun pakje willen verzenden/ontvangen.

De oplossing

Sneller verwerken en leveren. Door grotere drukte ontvangen julli ook meer inkomsten. Zet dus meer mensen in.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over uw pakket die u moet ontvangen vanuit het buitenland. Deze is al sinds 1 mei in NL, maar gaat niet verder in het proces. U wilt graag zo snel mogelijk de zending ontvangen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Logisch dat u het zo snel mogelijk wilt ontvangen, echter is het momenteel erg druk waardoor we nog niet kunnen inschatten wanneer het bezorgd wordt. Voor updates raad ik u aan om Track en Trace te blijven volgen. Ik raad u ook aan om www.internationalparceltracking.com in de gaten te houden. Zodra het pakket verwerkt is (nu nog niet), komt daar alle info te staan. Duurt het allemaal toch te lang, kunt u het beste contact opnemen met de afzender. Die kan dit zo nodig verder uit laten zoeken via de eigen post organisatie.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Dusti
Datum
Uiteindelijke oplossing
Wachten of contact opnemen met de afzender, de standaard "oplossing" van PostNL Alsof ik dit niet al lang gedaan heb maar men kan daar natuurlijk zonder verdere tracking ook niets beginnen. En men verschuilt zich natuurlijk achter de drukte door de corona, zielig. PosfNL heeft daardoor ook meer inkomsten. Huur dan ook meer personeel in. N.B. een van de andere pakketten stond gistermorgen 12 mei plotseling op PostNL internationaal. Heeft dus ruim een maand in NL gelegen. Schaam je dus PostNL en lees de klachten eens zonder direct een standaardreactie als oplossing aan te bieden. Je staat en blijft staan qua klachtenaantal op nummer 1. Leer hiervan!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen