Opgelost door POSTNL: Te veel inklaringskosten

content Opgelost
Melvinvk

Ik moet 32 euro inklaringskosten betalen en dat is veel te veel want ik heb al btw moeten betalen bij het bestellen het komt vanuit de VS maar is via de europese site gekocht en er was standaard al 19 euro btw over het bedrag van €120,52 incl. verzendkosten toen werd het €139,52 toen had ik berekent dat als ik inklaringskosten moest betalen dat ik dan €29 btw moest betalen maar ik had al btw betaalt

Een bezwaarbrief schrijven aan de douane en een compromis sluiten om de inklaringskosten minimaal te halveren liefste helemaal weghalne

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u het niet eens bent met de berekende importkosten. Ik kan me voorstellen dat u benieuwd bent hoe u bezwaar kunt maken. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

De kosten zijn berekend over de waarde die de afzender opgeeft op de douaneverklaring. U betaalt BTW en/of invoerrechten, en inklaringskosten. Op onze site leest u de uitleg over deze kosten. Een eventueel bezwaar kan alleen worden gemaakt voor de belastingen zoals bijv. Invoerrechten, BTW en Accijns. Dat geldt niet voor afhandelingskosten: dit zijn geen belastingen, maar de kosten die door PostNL in rekening worden gebracht voor o.a. het doen van de douane aangifte, administratie, opslag, etc.

U kunt bij PostNL binnen 6 weken na ontvangst van uw pakket schriftelijk of via e-mail bezwaar maken tegen de hoogte van de berekende BTW en/of invoerrechten. Stuurt u dan ook een bewijs mee, waaruit de waarde blijkt van de zending. Het verzoek om teruggaaf kan worden ingediend onder vermelding van naam, adres, woonplaats en uw IBAN rekeningnummer. Ons postadres is:

PostNL Pakketten,
    KR-IMEC
    Postbus 99180
    8900 NA Leeuwarden

Wilt u via e-mail bezwaar maken? Stuur uw e-mail dan naar bezwaarinklaring@postnl.nl

U ontvangt binnen 2 werkdagen een schriftelijke ontvangstbevestiging. Wij dienen uw bezwaar in bij de Belastingdienst Douane. Zodra wij uitsluitsel krijgen van de Belastingdienst Douane, ontvangt u hier schriftelijk bericht van. Houdt u daarbij a.u.b. rekening met een verwerkingstijd van drie tot vier maanden.

Melvinvk