Opgelost door POSTNL: Te veel inklaringskosten

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 455620
Gebruiker
Melvinvk
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik moet 32 euro inklaringskosten betalen en dat is veel te veel want ik heb al btw moeten betalen bij het bestellen het komt vanuit de VS maar is via de europese site gekocht en er was standaard al 19 euro btw over het bedrag van €120,52 incl. verzendkosten toen werd het €139,52 toen had ik berekent dat als ik inklaringskosten moest betalen dat ik dan €29 btw moest betalen maar ik had al btw betaalt

De oplossing

Een bezwaarbrief schrijven aan de douane en een compromis sluiten om de inklaringskosten minimaal te halveren liefste helemaal weghalne

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u het niet eens bent met de berekende importkosten. Ik kan me voorstellen dat u benieuwd bent hoe u bezwaar kunt maken. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    De kosten zijn berekend over de waarde die de afzender opgeeft op de douaneverklaring. U betaalt BTW en/of invoerrechten, en inklaringskosten. Op onze site leest u de uitleg over deze kosten. Een eventueel bezwaar kan alleen worden gemaakt voor de belastingen zoals bijv. Invoerrechten, BTW en Accijns. Dat geldt niet voor afhandelingskosten: dit zijn geen belastingen, maar de kosten die door PostNL in rekening worden gebracht voor o.a. het doen van de douane aangifte, administratie, opslag, etc.

    U kunt bij PostNL binnen 6 weken na ontvangst van uw pakket schriftelijk of via e-mail bezwaar maken tegen de hoogte van de berekende BTW en/of invoerrechten. Stuurt u dan ook een bewijs mee, waaruit de waarde blijkt van de zending. Het verzoek om teruggaaf kan worden ingediend onder vermelding van naam, adres, woonplaats en uw IBAN rekeningnummer. Ons postadres is:

    PostNL Pakketten,
    KR-IMEC
    Postbus 99180
    8900 NA Leeuwarden

    Wilt u via e-mail bezwaar maken? Stuur uw e-mail dan naar bezwaarinklaring@postnl.nl

    U ontvangt binnen 2 werkdagen een schriftelijke ontvangstbevestiging. Wij dienen uw bezwaar in bij de Belastingdienst Douane. Zodra wij uitsluitsel krijgen van de Belastingdienst Douane, ontvangt u hier schriftelijk bericht van. Houdt u daarbij a.u.b. rekening met een verwerkingstijd van drie tot vier maanden.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Melvinvk
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen