Klacht POSTNL: Te vroege levering, voor niks een vrije middag gevraagd

Klachtnummer
# 180150
Gebruiker
Rslenters
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Ik zou mijn pakket tussen 12:30 en 14:30 geleverd krijgen. Toen ik rond 12 uur thuis kwam vanuit mijn werk, waar ik express de middag had vrij gevraagd om het een aan te sluiten wat zou worden geleverd, vond ik een "we hebben u gemist briefje" in mijn brievenbus. De klantenservice vond het heel vervelend voor mij, maar kon niks voor mij doen, want de tijd is maar een indicatie..

Gewenste oplossing

Ik vind dat PostNL veel te makkelijk denk over dit soort klachten en het afschuift onder "indicatie". Ik vind dat de service veel beter kan. In mijn geval denk ik dat ze de bezorger moeten bellen en zorgen dat hij alsnog langs komt binnen de tijdsspanne die ze eerder hebben aangegeven.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Slenters,

    Uit uw bericht begrijp ik dat onze pakketbezorger eerder langs is geweest dan gepland. Ik kan mij voorstellen dat het teleurstellend voor u is dat u hierdoor uw pakket nog niet in huis heeft. Mijn excuses hiervoor.

    Op internet wordt het verwachte tijdstip van bezorging aangegeven. U krijgt van PostNL twee tijdstippen waarbinnen uw pakket bezorgd wordt, dit noemen we een tijdsvenster. Wij streven ernaar om alle zendingen binnen deze verwachte tijd te bezorgen, maar onze bezorger is afhankelijk van de dagelijkse planning en eventuele bijzonderheden of afwijkingen in de route. Het spijt mij dat wij deze verwachting niet hebben waargemaakt. Helaas kan ik dit niet herstellen, wel controleert PostNL Pakketten zelf de daadwerkelijke aflevertijdstippen en onderneemt actie waar dat nodig is.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Thera
    Klantenservice PostNL

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen