Klacht POSTNL: te walgelijk voor woorden

hansje9

heden 11-08-2022

dit is het antwoord op de duizende klachten over post.nl .en dit is het antwoord over deze klachten volgens post.nl

Beste H. van den Berg,

Bedankt voor uw bericht. Ik lees dat u nogal wat klachten heeft over onze dienstverlening.

Allereerst wil ik aangeven dat het percentage klachten ten opzichte van alle verzonden pakketten erg laag is. Een deel van die klachten blijkt na navraag ook nog onterecht te zijn.

Wij nemen iedere klacht serieus en maken daar, afhankelijk van de klacht een dossier van die wij uitzetten naar het depot of zelf een onderzoek instellen.
Ze belanden dus niet in de prullenbak.

Pakketten die te koop zijn aangeboden via bijvoorbeeld marktplaats zijn veel pakketten van Aliexpress. Deze heeft bij ons aangegeven dat alle pakketten die niet geleverd kunnen worden naar hun warehouse in Schiedam mag gaan en dan worden verkocht. Die beslissing is door hen genomen omdat retour sturen veel duurder is. Dat is dus de keus van een verzender en niet van ons.

Alle zendingen die met een U beginnen zijn brievenbus pakketten die met de postbode meegaan. Wij kunnen voor brievenbus zendingen geen onderzoeken oen omdat het volume daar veel te groot voor is. Gemiddeld 7 miljoen poststukken per dag.

Een afzender gaat een overeenkomst aan met een vervoersbedrijf. Als dat in het buitenland is dan moet die navraag bij de vervoerder in dat land worden gedaan. Deze afspraken zijn vastgelegd in de postwet waar de meeste landen bij zijn aangesloten.

Uiteraard kan het erg frustrerend zijn als zendingen niet bij u aankomen. Ik kan u dan alleen maar adviseren om altijd een melding daarvan te maken want klachten belanden echt niet bij ons in de prullenbak.

Als u in de toekomst nog vragen heeft, helpen we u graag via postnl.nl/klantenservice. Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen en leest u hoe u contact met ons kunt opnemen.

Klantenservice Consumenten

te walgelijk voor woorden
Vies smerig volk

hansje9
    er gaan duizende klachten over post.nl en post.nl ontkent stellig dat het zo is.
    Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een opmerking heeft over. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Helaas heb ik u telefonisch niet kunnen bereiken. Ik wil u adviseren om de mail aan u verzonden nogmaals goed door te lezen.