Klacht POSTNL: te weinig portokosten door afzender

HW

Wij hebben een kerstkaart uit Belgie ontvangen, dat 5 gram meer weegt en dus te weinig portokosten, die wij drie keer zoveel moeten betalen, dus 1,80 euro. Het is wel makkelijk om het bij ons te halen, omdat de afzender er niet op staat, Wij hebben het ook weleens, dat we niet wisten, dat sommige kaarten meer wegen dan de andere, dus volgende keer koop ik alleen kleine kaarten en let ik er beter op, want ze zijn al zo duur, als je een leuke vindt. Wij spekken jullie al veel om ze te verzenden, tenslotte kan je ook iemand een email, smsjes sturen of bellen i.v.p. een kaart. Daarom vind ik dit geen service om zo
deze portokosten op ons te verhalen. Het leven is al duur genoeg!

Vriendelijke groeten fam. Hout

Dat wij dit niet hoeven te betalen!

HW
    Waarom reageren ze niet, wat flauw!
    Geachte heer Hout,Uit uw bericht begrijp ik dat u wilt weten waarom u en niet de afzender een verzoek tot betaling ontvangt als een poststuk onvoldoende gefrankeerd is. Als post onvoldoende postzegels bevat, dan sturen we een portokaart naar de afzender. Dit kan alleen als die zijn of haar adres op de envelop heeft geschreven. Helaas hebben we in uw geval geen adres van de afzender gevonden. Ik begrijp dat u het niet eens bent met deze portokosten, omdat u deze kaart of brief niet zelf heeft verstuurd. U mag daarom de sticker verwijderen en de kaart terugsturen met de melding 'afgeboekt in overleg met KS'. Ik adviseer u deze kaart vervolgens via de oranje brievenbus terug te sturen. Ik ga er vanuit dat u zo voldoende bent geïnformeerd.Met vriendelijke groet,S. de Jong