Klacht POSTNL: Te weinig portokosten op post. Ontvanger moet betalen.

Klachtnummer
# 382383
Gebruiker
Ingrid
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb post ontvangen. Nu zaten er te weinig postzegels op/te groot. Afzender staat er niet op en nu draai ik voor de portokosten op. Dat vind ik niet terecht. De ontvanger heeft hier geen schuld aan!!!

De oplossing

Zorgen dat dit wordt teruggedraaid.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een portokaart heeft gekregen voor een door u ontvangen poststuk wat te weinig gefrankeerd was. Ik kan me voorstellen dat u niet op deze kosten zit te wachten. Graag reageer ik op uw bericht.

    Als post onvoldoende postzegels bevat, dan sturen we een portokaart naar de afzender. In uw geval staat er mogelijk geen afzender op de brief. Hierdoor wordt de portokaart automatisch naar uw adres doorgezonden. Ik kan me voorstellen dat u het niet eens bent met deze portokosten, omdat u deze brief niet zelf heeft verstuurd. U bent uiteraard als geadresseerde niet verplicht deze kosten te betalen.

    Helaas hebben wij van u te weinig informatie ontvangen om uw melding verder in behandeling te kunnen nemen en de kosten te kunnen laten vervallen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvangen wij graag alsnog de volgende informatie:

    - Wat is de betaalcode die op de portokaart staat?

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding op Klachtenkompas verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een privéreactie op dit bericht.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen