Klacht POSTNL: Te weinig salaris gehad en geen eindafrekening

# 319337

Beste klachtenkompas,
Ik heb meerdere malen verzocht aan PostNL of zij mijn resterende uren willen uitbetalen. Ik heb ontslag genomen, omdat ik nu een veel betere baan heb gevonden. De laatste tijdvak waarin ik gewerkt heb is van: 2 april tot en met 6 mei 2018. Ik heb 62 uur betaald gehad van de 136 uur.

Dat wil zeggen dat ik voor die tijdvak nog resterend salaris moet ontvangen!
Helaas hebben zij dit niet goed begrepen, ondanks alle tekeningen/opmerkingen en uitleg via salarisstroken. Kortom, er werken echt werkelijk waar grote amateurs bij de PostNL. Vooral bij de HR afdeling!
Mijn oud-werkgever reageert niet eens op de mails en of brieven die ik hem stuur. Hij negeert ze gewoon en ik heb zelfs naar de HR een loonvordering gestuurd, die ze wel hebben ontvangen. Ze maken nog steeds via sesamstraat taal duidelijk dat ik in mei 6 dagen heb gewerkt en daarom is mijn maandsalaris voor tijdvak 2 april tot en met 6 mei maar €136. Absurd!

Ik wil die resterende 75 uren betaald hebben inclusief de toeslagen samen met de wettelijke rente van 3 maanden tijd. Ik ben al sinds 6 mei uit dienst en 22 mei zou ik hierover geld ontvangen.

Geachte heer, mevrouw Goli,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp hieruit dat u werkzaam was bij PostNL echter heeft u niet voldoende uren uitbetaald gekregen. U heeft dit al via verschillende wegen aangegeven, echter wordt er nergens gehoor aan gegeven. U zou graag het resterende bedrag ontvangen. Graag reageer ik op uw bericht.

Vanuit hier kan ik hierin niets voor u betekenen aangezien wij alleen gaan over consumenten die vragen en/of klachten hebben. Wanneer er problemen zijn met de uitbetaling van uw loon, moet ik u in dit geval toch opnieuw verwijzen naar uw oude leidinggevende. Zij kunnen u hier verder mee helpen.

Ik ga ervan uit u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Irene
    PostNL

SSteven
Wordt van kastje naar muur gestuurd.