Klacht POSTNL: Tekenen voor pakket voor uren in het wilde weg.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 365754
Gebruiker
Liz
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Bezorger bied mij 2 pakketten aan voor mijn buurman, voor 1 pakket moet worden getekend.
Ik moet mijn handtekening op een schermpje zetten, maar er staat nergens waarvoor ik teken, geen afzender, geen nummer. Ik teken niets in het wilde weg.
Ik snap niet, dat Post. nl mij dat wil opdringen.

Gewenste oplossing

Geef de klacht maar door aan directie of manager. Of manager. Dit is een juridisch probleem.
Verder zit ik er niet mee.
Geboden oplossing
Er is geen oplossing. De ontvanger moet tekenen op een blanco display en alles blijft bij het oude.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/ mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik snap dat u hier gek van opkijkt. Bezorgers mogen standaard zendingen wel bij buren aanbieden. U bent natuurlijk niet verplicht om deze aan te nemen. Graag zou ik zien om wat voor type zending het gaat. Zou u mij de Track & Trace code van het pakket willen sturen? Ook ontvang ik graag uw e-mailadres zodat ik een klacht kan registreren als dit niet volgens procedure is verlopen.

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Liz
    Datum
    Geachte mevrouw/mijnheer,
    Nee, natuurlijk heb ik geen code. Ik heb geweigerd om te tekenen.
    Niet omdat ik dat niet zou willen doen voor de buren maar om de volgende reden :
    Ik moet tekenen op een blanco display, dat is ongehoord en echt niet in orde Post. Nl
    Ik geef niet blindelings mijn handtekening weg.
    Gaat u maar eens informeren, hoe dit juridisch zit, niet goed wed ik.
    Dus u heeft verder van mij niets nodig.
    Uw bedrijf loopt in mijn ogen 50 jaar achter.
    Tijd om daar wat aan te doen,
    Vr. Gr. Hoogachtend, Lize
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Zoals al eerder aangegeven mag u weigeren om de zending aan te nemen en daarvoor te tekenen. U kunt ook aan de bezorger vragen om wat voor soort pakket het gaat en van welke afzender het pakket is. Voor sommige pakketten mogen de buren ook tekenen voor ontvangst. Dit is een keuze van de afzender.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen