Klacht POSTNL: Tekenen voor pakket voor uren in het wilde weg.

sad Niet opgelost
Liz

Bezorger bied mij 2 pakketten aan voor mijn buurman, voor 1 pakket moet worden getekend.
Ik moet mijn handtekening op een schermpje zetten, maar er staat nergens waarvoor ik teken, geen afzender, geen nummer. Ik teken niets in het wilde weg.
Ik snap niet, dat Post. nl mij dat wil opdringen.

Geef de klacht maar door aan directie of manager. Of manager. Dit is een juridisch probleem.
Verder zit ik er niet mee.
Er is geen oplossing. De ontvanger moet tekenen op een blanco display en alles blijft bij het oude.

Geachte heer/ mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik snap dat u hier gek van opkijkt. Bezorgers mogen standaard zendingen wel bij buren aanbieden. U bent natuurlijk niet verplicht om deze aan te nemen. Graag zou ik zien om wat voor type zending het gaat. Zou u mij de Track & Trace code van het pakket willen sturen? Ook ontvang ik graag uw e-mailadres zodat ik een klacht kan registreren als dit niet volgens procedure is verlopen.

Liz
    Geachte mevrouw/mijnheer,
    Nee, natuurlijk heb ik geen code. Ik heb geweigerd om te tekenen.
    Niet omdat ik dat niet zou willen doen voor de buren maar om de volgende reden :
    Ik moet tekenen op een blanco display, dat is ongehoord en echt niet in orde Post. Nl
    Ik geef niet blindelings mijn handtekening weg.
    Gaat u maar eens informeren, hoe dit juridisch zit, niet goed wed ik.
    Dus u heeft verder van mij niets nodig.
    Uw bedrijf loopt in mijn ogen 50 jaar achter.
    Tijd om daar wat aan te doen,
    Vr. Gr. Hoogachtend, Lize
    Geachte mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Zoals al eerder aangegeven mag u weigeren om de zending aan te nemen en daarvoor te tekenen. U kunt ook aan de bezorger vragen om wat voor soort pakket het gaat en van welke afzender het pakket is. Voor sommige pakketten mogen de buren ook tekenen voor ontvangst. Dit is een keuze van de afzender.