Klacht POSTNL: Ten onrechte een portokosten kaart ontvangen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 135118
Gebruiker
Jan O
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Verzoek van PostNL ontvangen € 8,97 te betalen omdat er door mij een niet gefrankeerd pakket zou zijn verzonden: Betaalcode Z11.151020.000026 dd 21-10-2015.
De verzending heeft echter plaats gevonden middels een gedownloade en betaalde verzendsticker van PostNL met barcode 3S0PKA2079355.
Op de site "betalen" van PostNL is duidelijk te zien dat er wel gefrankeerd is....!
Bij inlevering van het pakket bij postagentschap hiervoor een bewijs ontvangen.
Ik verwacht dat PostNL dit corrigeert en hiervan een bevestiging aan me stuurt, zonder dat ik hiervoor zelf nog iets hoef te doen....!
Merkwaardig dat er op de porto-kaart niet vermeld staat hoe je eventueel (kosteloos) kunt reclameren; alleen de mogelijkheid van betalen wordt vermeld.
Moet ik in de toekomst maar een andere pakketdienst zoeken?

De oplossing

zie klachtomschrijving.

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte meneer Ophoff,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding is mij duidelijk geworden dat u een betaalverzoek voor portokosten heeft ontvangen. Uit de door u meegezonden code blijkt dat deze onterecht is verzonden. Mijn excuses hiervoor.

    U hoeft niet te betalen. Kunt u de portokaart (zonder sticker) aan ons retourneren via de oranje brievenbus? Graag met de aantekening ‘Afgeboekt i.o.m. klantenservice’ en de datum van vandaag. Het betaalverzoek zal dan in uw geval vervallen.

    Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    Sven
    PostNL
  2. Auteur
    Jan O
    Datum
    1. Ik blijf het slecht vinden, dat men kennelijk (regelmatig) ten onrechte tracht een betaling te laten doen, zonder dat er op de porto-kostenkaart enige mogelijkheid wordt vermeld hoe men kosteloos kan reclameren. Dit is m.i. een poging tot diefstal!
    2. Nu moet ik toch nog de porto-kaart opzoeken en deze met een verhaal terugsturen; dus naar een brievenbus op zoek gaan. PostNL moet dit intern zelf maar afboeken. Ik ben niet van plan hiervoor nog iets te doen!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Jan O
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen