Opgelost door POSTNL: tenonrechte aangifte gedaan door POSTNL en de kosten liggen bij de klant.

durehanddoek

POSTNL heeft ten onrechte aangifte gedaan van mijn pakket. Ik moest €22,25 betalen voor een geschenk. Op de factuur stond een waarde van €44,04 voor 1 handdoek!!! Hoe kun je het bedenken...….
Ik heb kunnen/moeten bewijzen dat het een waarde had van nog geen €10,-.
Ik ben in het gelijk gesteld, maar ik krijg maar €9,25 teruggestort. De afhandelingskosten t.w.v. €13,00 krijg ik niet retour.
Heel vreemd. De fout ligt bij POSTNL en ik moet de rekening daarvan betalen.
€44,05 ligt sowieso al onder de wettelijke toegestane vrijstelling van €45,00 voor geschenkzendingen.
Ik kan alleen maar bellen met de klantenservice en die snappen en begrijpen mij, maar zeggen alleen maar dat ik een brief moet schrijven. Dit heb ik gedaan, ik wordt in het gelijk gesteld, maar uitbetalen ho maar.
Als ik een fout maak, moet ik daar zelf voor opdraaien. Als POSTNL een fout maakt leggen ze de kosten bij de klant neer.

Het volledige bedrag van €22,25 retourneren. Ik heb geen fout gemaakt.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent het bezwaar dat u heeft ingediend. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat uw bezwaar gegrond is verklaard en dat deze kosten van €9,25 inderdaad zullen worden overgemaakt. Het kan enkele weken duren voordat het op uw rekening staat. Het is echter niet mogelijk om afhandelingskosten terug te ontvangen. Een bezwaar kan alleen worden gemaakt voor de belastingen zoals bijvoorbeeld Invoerrechten, BTW en Accijns. Dat geldt niet voor afhandelingskosten: dit zijn geen belastingen, maar de kosten die door PostNL in rekening worden gebracht voor o.a. het doen van de douane aangifte, administratie, opslag, etc.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

durehanddoek
De afhandelingskosten van €13,- krijg ik niet retour. POSTNL doet ten onrechte een douane aangifte en ik moet dat gaan betalen. Dit begrijp ik echt niet. Nu kijk ik op m’n rekening en wat zie ik tot mijn verbazing? Het volledige bedrag van €22,25 is teruggestort. Mijn dank aan PostNL