Klacht POSTNL: teveel betaalde importheffing

Klachtnummer
# 133877
Gebruiker
J.booij
Datum
1 reactie

Details

De klacht


Ik stuur u deze brief, omdat ik bezwaar wil maken tegen het te betalen bedrag voor de import van mijn 3 pakketten. Ik ben ervan uitgegaan dat deze als 1 pakket verzonden zouden worden. In plaat daarvan heeft het bedrijf ze in 3 pakketten verstuurd. Voor elk pakket dat binnenkomt heb ik een brief gekregen waarop ik de waarde moest opgeven van het pakket, omdat ik er dus vanuit ging dat het als 1 pakket verstuurd zou worden heb ik bij het eerste pakket dat binnen kwam de totale waarde van de hele bestelling opgegeven Ik heb voor het eerste pakket een waarde opgegeven van €1095 . Ik heb voor het eerste pakket een totaal bedrag van €296,48 betaald Ik heb gebeld met een medewerker. Deze medewerker zei dat als ik mijn verhaal op de brief die u gestuurd had opschreef en verwees naar het factuurnummer van het eerste pakket het allemaal goed moest komen. Hier is verder niet naar gekeken bij de inklaring want ik heb voor de andere twee pakketten 2 keer €285,35 moeten betalen.

De oplossing



Het komt er nu dus op neer dat ik 3 keer over de waarde van mijn bestelling betaald heb in plaats van 1 keer. Ik heb nu €570,70 te veel betaald (zie factuurnummer 10374219 & 10376029).

Ik vraag u dan ook het bedrag van nu €570,70 te crediteren. Mocht u vragen hebben dan kunt u contact op nemen doormiddel van telefoon: 0643431072 of email: janbooy95@gmail.com.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Jan Booij



1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Booij,

    Uit uw bericht begrijp ik dat er iets niet goed is gegaan met de inklaringskosten van uw pakketten. Ik begrijp goed dat dit erg vervelend is en zorgt voor veel gedoe.

    U kunt schriftelijk bezwaar indienen onder vermelding van naam, adres en woonplaats en IBAN bankrekeningnummer. Hierbij vragen wij u een bewijs mee te sturen waaruit de waarde van de inhoud blijkt. Richt uw bezwaarschrift (binnen 6 weken) aan: PostNL Pakketten t.a.v. KR-SCIP Postbus 99180, 8900 NA Leeuwarden. U ontvangt binnen 2 werkdagen een schriftelijke bevesteging van ontvangst van uw bezwaarschrift. Wij dienen uw bezwaarschrift in bij de Belastingdienst/douane. Ondanks dat de Douane streeft om binnen 8 weken te reageren, moet u rekening houden met een reactietijd van 3 tot 4 maanden vanaf het moment van indienen.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,
    Bert
    Klantenservice PostNL

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen