Klacht POSTNL: tijdsindicatie geeft aan vandaag tussen 11:30 en 13:30 maar is er nu (20:00) nog steeds niet!

Klachtnummer
# 112230
Gebruiker
Klooster
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Als je een tijdsindicatie verstrekt, schept dat een verwachtingspatroon. Daar gaan mensen hun dag dan op indelen. Als je je mensen niet juist kunt trainen zodat ze een leveringsschema kunnen volgen kun je beter stoppen met het geven van een tijdsindicatie.

Ook lijkt het me niet de bedoeling dat mijn pakket om 20:00 nog steeds onderweg is. Het lijkt me sterk dat de bezorger nu nog langskomt. Een pakket hoort bezorgt te worden op de dag die word aangegeven bij het bedrijf waar bestelt is. Daar behoort men vanuit te kunnen gaan! (vandaag bestelt morgen in huis). De komende dagen ben ik niet thuis en kan ik het pakket dus niet aannemen.

De oplossing

- tijdsindicatie kloppend maken (pakket word altijd bezorgd op aangegeven tijd)
- indien dit niet mogelijk is: tijdsindicatie aanpassen! (onze excuses onze bestuurder heeft een blunder begaan uw pakket komt nu tussen XX:XX en XX:XX
- in ieder geval zorgen dat het pakket op de juiste dag komt indien beloofd aan afzender.

In deze tijd van het internet en communicatiemogelijkheden moet dit toch mogelijk zijn?

2 reacties

  1. Auteur
    Klooster
    Datum
    Uiteindelijk om 21:00 bezorgd. beetje laat maar wel goed dat het op de juiste datum bezorgd werd.
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Van 't Klooster,

    Uit uw bericht begrijp ik dat de bezorger later dan de tijdsindicatie het pakket bij u heeft aangeboden. Ik kan mij voorstellen dat u hier niet blij mee bent. Mijn excuses hiervoor.

    Op internet wordt het verwachte tijdstip van bezorging aangegeven. De pakketbezorger is afhankelijk van de dagelijkse planning en eventuele bijzonderheden of afwijkingen in de route. Het kan helaas voorkomen dat de bezorger dit tijdstip niet behaald. PostNL Pakketten controleert zelf de daadwerkelijke aflevertijdstippen en onderneemt actie waar dat nodig is. Wij bezorgen tot 21.30 en de bezorger mag tot 21.30 de zending bij u aanbieden. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak, ik hoop dat het niet nogmaals voorkomt.

    Met vriendelijke groet,

    Lotte
    PostNL Klantenservice.

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen