Klacht POSTNL: Tot 2 maal toe enveloppe kapot en leeg aangekomen

Sietse

Tot twee maal toe heb ik naar een vriend in Schotland een enveloppe gestuurd met CD's (en in de 1e ook een cassette, welke ik de 2e keer niet meer had). In beide gevallen heeft de vriend een kapotte enveloppe met daarop een sticker van Royal Mail, dat ze de enveloppe kapot en leeg uit Nederland hadden ontvangen, in zijn brievenbus.
Ondertussen is een van de 2 CD's ook al niet meer te krijgen en moet ik die vriend teleurstellen en heb ik dus ook nog eens financiële verlies van 49.50 euro (inhoud + 2x 6.25 verzendkosten).
Ik heb contact opgenomen met Postnl, maar zij geven geen gehoor aan mijn verzoek dit verlies te vergoeden omdat "het niet verzekerd" was verstuurd.
Ik vind dit een zwak en oneerlijk excuus want Postnl dient ook goede service te leveren voor de goedkopere producten. Een service die de afgelopen 5 jaar met meer dan 200% in prijs is toegenomen, maar blijkbaar niet 200% in kwaliteit

Omdat Postnl geen gehoor aan mijn wens gehoor geeft zoek ik uw hulp.

Ik wil graag dat mijn klacht serieus wordt genomen en dat de gemaakte verzendkosten en de geleden financiële schade (de CD's en tape) worden vergoed. Het gaat hier om totaal 49.50 euro.
Dit wens ik omdat het hier niet alleen om financiële schade gaat, maar ook om een deuk in mijn vertrouwen van Postnl. Als Postnl iedere keer met weg komt met de opmerking "dan moet je het maar verzekerd versturen" dan zal het bedrijf nooit daadwerkelijk iets aan de service verbetering en dienstverlening doen.

Ik wil er nog als extra informatie bij melden dat zowel de CD's en cassette gelimiteerd waren en het dus voor de vriend van mij ook een domper is dat hij nu 2 van de 3 moeten missen. Terwijl hij deze wel eerlijk heeft gekocht.

Geachte heer Van Erve,

Wat vervelend te vernemen dat uw enveloppe tot 2 maal toe beschadigd zijn aangekomen bij de geadresseerde in Schotland. Uiteraard excuses voor dit vervelende ongemak. Graag informeer ik u hierover.

Wanneer het is verzonden zonder aanvullende dienst en het blijkt dat het vermist of beschadigd is, is er jammer genoeg geen recht op een schadevergoeding. Aan deze procedure kan ik jammer genoeg niets wijzigen.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

Irene
    PostNL
    Sietse
    Zoals ik in mijn klacht heb aangegeven ben ik van mening dat de klacht niet serieus wordt genomen door Postnl en dat er zonder een schade vergoeding voor de slechte service er ook geen verbetering zal worden verwacht.
    Geachte heer van Erve,

Bedankt voor uw bericht. Ik kan me goed voorstellen dat u dit erg vervelend vindt. Het spijt me dat u het gevoel hebt niet serieus te worden genomen. Mijn excuses hiervoor, uiteraard nemen wij elke melding serieus! Helaas kan ik u niets anders vertellen dan mijn collega. Uw zending is niet verzekerd verzonden, daarom is er geen mogelijkheid op schadevergoeding. Mijn oprechte excuses voor het ongemak!

Sarah
    PostNL
    Sietse
    Er is geen serieuze oplossing geboden en ik voel mij dus ook niet serieus genomen als klant.
    Ik ga zoeken naar alternatieven om post te bezorgen en zal iedereen afraden om nog gebruik te maken van Postnl. Dat terwijl ik zelf 10 jaar voor het bedrijf heb gewerkt.
    Dit vind ik echt erg jammer.