Klacht POSTNL: tot 2x toe zoek

Klachtnummer
# 123413
Gebruiker
veerman4
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 4 augustus is door Zmoker een pakketje dat door de brievenbus kon verstuurd waarna het de volgende dag afgeleverd zou worden.
Dit is niet gebeurd en ook de daarop volgende dagen kwam het niet.
Zmoker heeft het vervolgens op 11 augustus nogmaals maar nu met track en trace verzonden, 12/8 0m 1800 stond er nog onderweg terwijl om 2015 uur bezorgd stond.
Toen ik echter ging kijken in de brievenbus was het er niet en ook nu is het er nog niet.
Een klacht via de chat, komt ook niet aan'ik moet nog maar een paar daagjes wachten dan komt het vanzelf wel.
Ooit hebben we gelachen om de Spaanse posterijen, maar dat werd ook al was het wat laat in elk geval wel bezorgd, via post nl is de kans van bezorging even groot als het winnen van een loterij. (dit is nl. niet de eerste keer dat het fout gaat.)
Ik durf eigenlijk geen belangrijke post meer te versturen, maar soms moet het wel.

De oplossing

Personeel aanpakken ( leren lezen?, en/of bewijs van goed gedrag), schade vergoeding voor een product wat ik opnieuw moet bestellen en betalen en de zekerheid dat ik online bestelde producten WEL geleverd krijg.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Veerman,

    Uit uw bericht begrijp ik dat uw brievenbuspakje niet werd bezorgd. Toen het pakje opnieuw werd verstuurd met 3Scode, werd er aangegeven dat het pakje was bezorgd, terwijl dit niet het geval was.

    Ik snap dat u wel klaar bent met de vertraging en onduidelijkheid. Brievenbuspakjes zijn een speciaal product van PostNL waarbij enige uitleg nodig is. Ze gaan namelijk in eerste instantie mee met de postbezorger. De postbezorger heeft helaas niet dezelfde scanapparatuur als pakketbezorgers, waardoor de scans niet altijd even duidelijk zijn. Het betreffende brievenbuspakje met code 3SMYPA328937745 werd op 12 augustus overgedragen aan onze pakketservice. Het krijgt dan de scan ‘afgeleverd’. Ik begrijp dat dit voor onduidelijkheid zorgt, mijn excuses daarvoor. Het pakket zou na 12 augustus opnieuw bij u aangeboden moeten zijn. Is dit ook gebeurd? Ik verneem graag van u of u het pakje inmiddels hebt.

    Wat betreft een schadevergoeding; in dit geval is dat helaas niet mogelijk omdat het om een onverzekerde zending gaat. Het is uiteraard erg vervelend wanneer een zending kwijtraakt. Voor een nieuw product of vergoeding van verzendskosten, moet ik u doorverwijzen naar de afzender om tot een passende oplossing te komen.

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,
    Raffika
    Klantenservice PostNL

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen