Klacht POSTNL: Totale onwil om te helpen bij het opsporen van een belangrijk pakketje

E. van Lin

Een aangetekend pakketje naar Praag blijft na 9 dagen nog steeds staan op "aanwezig op postnl locatie". Men weigert uit te zoeken wat er met mijn pakketje gebeurd is. Pas na 18!!!!! dagen willen ze een onderzoek starten. Dan is de kans alleen maar kleiner dat het nog terecht komt. De medewerker heeft geen andere zinnen tot haar beschikking dan dat dit de procedures zijn. Keertje of 10 herhaalt ze dit. Maar dit is onwil om mensen te helpen want het pakketje zou nog in Nederland moeten zijn maar men weigert ook maar iets voor je te doen.

Dat er op zijn minst gekeken wordt wat er in Nederland met mijn pakketje gebeurd is en wel zo snel mogelijk. Er wordt dringend op gewacht.

Geachte heer/mevrouw van Kuppeveld,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een zending naar het buitenland hebt verstuurd. Het is voor u onduidelijk waar deze zending zich nu bevindt. Ik kan mij voorstellen dat u zich zorgen maakt.

Zou u mij in een reactie op dit bericht de track & trace code van het pakket willen sturen? Zo kan ik gericht met u mee kijken en u hopelijk verder helpen.

Thera
    PostNL
    Geachte heer/mevrouw van Kuppeveld,

Hartelijk dank voor uw reactie en aanvullende informatie. Het klopt dat er na 18 dagen navraag gedaan kan worden. Dit omdat het pakket met vertraging in de tussentijd alsnog bezorgd kan worden bij de geadresseerde. Zodoende dienen wij een bepaalde termijn af te wachten voor er verdere navraag gedaan kan worden.

Mocht het pakket aankomende zaterdag 18 augustus nog niet bij de geadresseerde zijn aangekomen, zou u dan wederom contact met ons op willen nemen? Als u dan ook uw e-mailadres stuurt is het mogelijk om verdere navraag op te starten.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

René

Bedankt voor uw reactie.

Jammer om te moeten lezen dat uw zending nog niet is afgeleverd bij de geadresseerde. Ik heb u daarom gelijk een formulier per e-mail gestuurd waar het onderzoek mee opgestart kan worden. Ik raad u aan om deze zo volledig mogelijk in te vullen. Nadat u het formulier heeft teruggestuurd, zal mijn collega van het onderzoeksteam binnen 12 werkdagen contact met u opnemen. Hij/zij zal u ook informeren over een eventuele vergoeding.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze klantenservice: www.postnl.nl/klantenservice

Thera
    PostNL

E. van Lin
Nog steeds geen oplossing. Mijn pakket is nu al 25 dagen zoek. Met waardevolle spullen. Pas na 18 dagen gingen ze wat uitzoeken. Een week later nog niks gehoord