Klacht POSTNL: track & trace paket kwijt zonder vergoeding

moon

Ik heb een pakket met track&trace verstuurd die nooit is aangekomen, er is wel bekend dat ik het heb ingeleverd bij het postkantoor, maar daarna is er niks meer bekend. Er is tegen de persoon die zou moeten ontvangen telefonisch verteld dat het pakket gewoon bij postnl lag wat dus niet waar blijkt, maar er word geen duidelijk antwoort gegeven in de vragen die ik per mail stuur. Ook via twitter lijkt men niet op prijs te stellen dat ik vraag wat er nou speelt, ik heb alle weken afgewacht, ondertussen naar de andere een nieuw pakket verstuurd en alles op mijn eigen kosten. nu is mij een nieuwe pakket zegel aangeboden wat ik echt heel raar vind. wat is het nut om meer te betalen voor track& trace om vervolgens te horen dat mijn pakket niet traceerbaar is en dat er postnl geen schadevergoeding wil aanbieden en het dus mijn eigen probleem is?! Dus bij het postkantoor of daarna kan iemand van postnl gewoon pakketjes meenemen zonder consequenties en ik als klant ben ervan de dupe?!

Ik zou graag een vergoeding willen voor het vermiste pakket wat ik heb ingeleverd bij postnl, Ik kan bewijzen wat het was en wat het kost. Het is niet mijn fout en vind het dan ook heel raar dat ik daarvoor zou moeten opdraaien, naast dat degene voor wie het was bestemd boos is, ik hier nu al weken mee bezig bent en postnl het tot nu toe niet erg netjes afhandelt.

Geachte Heer/Mevrouw Hauwert,

Uit uw bericht begrijp ik dat uw verzonden zending met de code 3skaba345514503 niet aangekomen is bij de ontvanger. De zending is niet op te sporen en daarom vermist.

Ik heb voor u gekeken naar de zending. Ik zie dat er een onderzoek gestart is. Uit het onderzoek ik gebleken dat de zending vermist is. Ik begrijp dat het zeer frustrerend is dat de zending vermist is. Het gaat hier om een onverzekerde zending en daarom kan de zending niet worden vergoed.

Jurgen
    Klantenservice PostNL
    moon
    Tegenwoordig weet niemand bij de postnl punten ook maar iets van de regels en de mogelijkheden van post, er is mij nooit verteld over een verzekerd pakket versturen ik had de mogelijkheid tussen een 'normaal brievenbus pakketje' zonder of een 'brievenbus pakketje' met track & trace (vaker dan eens dat ik de medewerkers moet uitleggen hoe en wat dat is!) als ik goed was geinformeerd had ik een keuze gehad. Waarom zou ik voor track&trace betalen als er dan toch post kwijtraakt??? schandalig dit!
    Geachte meneer/mevrouw Hauwert,

Ik kan mij voorstellen dat dit een erg frustrerende situatie voor u is. Helaas is er, omdat het om een onverzekerde zending gaat, echt niets meer mogelijk. Wat wij u als compensatie hebben aangeboden is in dit geval alles wat we kunnen doen.

Ik betreur het ten zeerste dat u zo een negatieve ervaring met ons heeft en ik hoop van harte dat dit u in de toekomst niet weer zal overkomen.

Met vriendelijke groeten,

Donna