Klacht POSTNL: Track & trace informatie incorrect en niet geholpen

E.C.T. Mooren

Voor de tweede keer in 2 weken zou een pakketje bij mij bezorgd zijn volgens de track&trace informatie, maar heb ik het niet ontvangen en ook de 20 dichtstbijzijnde buren niet. Het gaat om (LX339555715NLen LX344236051NL) . Ik krijg tegenstrijdige informatie van PostNL (telefonisch en via twitter) waar de pakketjes zijn. Uiteindelijk moet ik me maar bij de afzender melden. Juridisch natuurlijk geheel correct, maar uiteindelijk ben ik de dupe van het feit dat PostNL niet doet wat ze moet doen. De afzender meldt namelijk doodleuk dat het pakketje bezorgd is volgens de track&trace informatie en honoreert mijn claim niet. En probeer dan je gelijk maar eens te halen in China. Het waardeloze track&trace systeem van PostNL kost mij dus geld en bovendien weer een lange levertijd.

En dan nog wat: hoe kan PostNL nou trots zijn op de dienstverlening? De afgelopen maand is slechts 33% van mijn verwachte pakketten bezorgd. Ter vergelijking: DHL heeft een score van 100%.

Ik wil dat PostNL haar verantwoordelijkheid neemt en gaat uitzoeken wat er is fout gegaan in plaats van naar de afzender te verwijzen. Bovendien wil ik dat PostNL er voor gaat zorgen dat de track&trace informatie betrouwbaar is.
Ik ben pas tevreden als ik mijn pakketjes heb.

Bijlagen

Geachte heer, mevrouw van der Mooren,

Hartelijk bedankt voor uw melding. Het spijt me om te vernemen dat u deze pakketten niet heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor.

Volgens de status zijn beide pakketten inderdaad afgeleverd. Omdat er voor deze pakketten niet getekend hoeft te worden is verder onderzoek niet mogelijk. U zou nog navraag kunnen doen bij buren voor de zekerheid, maar als de pakketten niet boven water komen, dan kan ik u enkel adviseren om contact op te nemen met de afzender voor een oplossing.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet
    Beste PostNL,

Excuses aanvaard. Dat verder onderzoek niet mogelijk is, is natuurlijk flauwekul. Sterker nog, ik heb zelf onderzoek gedaan en ben erachter gekomen dat LX344236051NL op het postkantoor lag. Daar heb ik het inmiddels afgehaald. Gewoon een kwestie van navraag doen bij de pakketbezorger en het postkantoor. Hadden jullie dus ook kunnen (en moeten) doen. Wel heel frappant trouwens dat volgens jouw.postnl.nl (track&trace) de zending nu bij PostNL ligt.

Wat ik al een aantal keren probeer duidelijk te maken, maar wat jullie niet schijnen te snappen: jullie track& trace systeem is onbetrouwbaar!

Of dat nou komt door het systeem of de mensen die er mee werken, weet ik niet. Dat er ergens een keer een pakket kwijtraakt door onleesbare barcodes oid, dat snap ik nog. Maar dit is gewoon keihard informatie die niet klopt.