Klacht POSTNL: Track & trace informatie incorrect en niet geholpen
Details
De klacht
Voor de tweede keer in 2 weken zou een pakketje bij mij bezorgd zijn volgens de track&trace informatie, maar heb ik het niet ontvangen en ook de 20 dichtstbijzijnde buren niet. Het gaat om (LX339555715NLen LX344236051NL) . Ik krijg tegenstrijdige informatie van PostNL (telefonisch en via twitter) waar de pakketjes zijn. Uiteindelijk moet ik me maar bij de afzender melden. Juridisch natuurlijk geheel correct, maar uiteindelijk ben ik de dupe van het feit dat PostNL niet doet wat ze moet doen. De afzender meldt namelijk doodleuk dat het pakketje bezorgd is volgens de track&trace informatie en honoreert mijn claim niet. En probeer dan je gelijk maar eens te halen in China. Het waardeloze track&trace systeem van PostNL kost mij dus geld en bovendien weer een lange levertijd.En dan nog wat: hoe kan PostNL nou trots zijn op de dienstverlening? De afgelopen maand is slechts 33% van mijn verwachte pakketten bezorgd. Ter vergelijking: DHL heeft een score van 100%.
De oplossing
Ik wil dat PostNL haar verantwoordelijkheid neemt en gaat uitzoeken wat er is fout gegaan in plaats van naar de afzender te verwijzen. Bovendien wil ik dat PostNL er voor gaat zorgen dat de track&trace informatie betrouwbaar is.Ik ben pas tevreden als ik mijn pakketjes heb.
Bijlagen
Uiteindelijke oplossing
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.