Klacht POSTNL: Track en trace code niet traceerbaar, ondertussen de klant op kosten jagen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 147625
Gebruiker
Familie Willemse
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Op 24 december heb ik een aangetekende brief naar de US verstuurd. Ik kreeg hiertoe op het postkantoor een print mee met een track-and-trace code die ik via www.internationalparceltracking.com zou kunnen volgen. Alles geprobeerd, maar deze RN-code(s) laten zich niet invoeren.

Dus op internet gezocht en meermalen met de klantenservice gebeld. Het is een bekend probleem dat nu al JAREN duurt bij PostNL. Zelfs medwerkers van de klantenservice geven toe dat het systeem van PostNL prut is en gebruiken zelf www.trackitonline.ru!!!! Geen enkele klacht over de klantenservice overigens, die zijn uiterst vriendelijk en behulpzaam.

Ondertussen heb ik nog geen idee wat er met mijn zending is gebeurd en of die afgeleverd. Dus WEL 16 Euro vragen voor een aangetekende envelop, track-and-trace beloven en gewoon niets waar maken! Zelfs zo ver gaan dat de eigen medewerkers andere systemen moeten inschakelen! Maar daar wel 45 cent per gesprek voor durven vragen!

De oplossing

Mij vertellen waar de zending is, daar betaal ik namelijk voor!
Verder deze service niet meer aanbieden of zo adverteren, het is geen track-and-trace! Consumentenbond, stel hier eens een onderzoek naar in! En compensatie voor 5x klantenservice bellen a 45ct per gesprek.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Willemse,

    Graag help ik u verder met uw klacht. Wat vervelend dat de zending naar het buitenland voor u niet volgbaar is geweest. Zelf vind ik wel resultaat op onze tracking website www.internationalparceltracking.com en op de website van de bezorgdienst: www.usps.com. In ieder geval excuses voor de verwarring.

    Mocht er in de toekomst onverhoopt zoiets weer gebeuren, dan raad ik aan meteen de klantenservice te benaderen via www.postnl.nl/klantenservice. De zending valt bijna altijd wel te volgen.

    De zending is afgeleverd bij de geadresseerde. Hopelijk bent u hiermee voldoende geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    An
    Klantenservice PostNL
  2. Auteur
    Familie Willemse
    Datum
    Dank voor de reactie. Als u mijn klacht goed gelezen heeft (?) dan heeft u kunnen lezen dat de klantenservice de zending ook niet kon volgen op de door jullie aangegeven websites. Mijn doel is dat dit vanaf nu gewoon goed geregeld is, want er zijn al jarenlang klachten. En ik ben er dus ook tegenaan gelopen. Maar aangezien jullie a. niet lezen b. niets veranderen c. de ontvanger mij ondertussen ook al heeft gemeld dat de verzending is aangekomen kunnen we deze casus beter sluiten.
  3. Auteur
    Familie Willemse
    Datum
    Zie mijn laatste reactie. Als mensen niet lezen en niet willen veranderen dan houdt het op.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Familie Willemse
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen