Klacht POSTNL: Track en trace tijden worden niet zo nauw genomen

Botrytis

Als je een track en tracé code krijgt kan je gelijk zien tussen welke tijden het pakket bezorgt wordt. De bezorging wordt eerder uitgevoerd dan aangegeven . Je belt naar de servicemedewerkers nog voor de aangegeven bezorgtijd, met de vraag hoe dit nu kan en hoe dit op te lossen.
De oplossing die de servicemedewerker aangeeft is op de website tegen een bijbetaling van €1,95 het pakket op een PostNL punt vroeg te laten bezorgen zodat ik het als klant alsnog vroeg kan ophalen.
Na het inloggen bij PostNL blijkt dit helemaal niet mogelijk te zijn in West-Brabant. Wederom gebeld, je wordt alleen maar afgeserveerd, hoe durven ze dit servicemedewerkers te noemen. Ze mogen helemaal niets, en ik sta als klant in de kou.

Wrang is dat ik extra heb betaald voor een bezorging via PostNL .

Informatie op de track en tracé website die erop attendeert dat de track en tracé tijden indicatief zijn.

Servicemedewerkers die juiste informatie verstrekken, en iets voor klanten kunnen doen, i.p.v. afserveren.

Geachte P. Vrolijk,

Uit uw verhaal begrijp ik dat de tijdvakken van de bezorging niet kloppen en niet alle bezorg opties beschikbaar zijn voor uw locatie. Dat is erg spijtig om te horen.

De tijdvakken zijn inderdaad indicaties omdat deze gebaseerd worden op de gemiddelde tijd van bezorging in uw wijk. Wanneer de bezorger een rustige dag heeft, of er rijdt een ander, kan dit dus afwijken van de standaard.

Natuurlijk is het vervelend dat dit niet duidelijk op de site is vermeld. Helaas ligt het niet in mijn kunnen om dit aan te passen.

Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

Jos
    Klantenservice PostNL
    Botrytis
    Beste PostNL medewerk(st)er,
    Ik zoek naar een mogelijkheid om vertrouwen in de bezorging van PostNL te herwinnen. Er wordt niet gereageerd op de klacht t.a.v. de servicemedewerker(s). De informatievoorziening van de servicemedewerkers is niet correct. Het kwam mij als klant alleen maar over als afpoeieren.
    Het verbeteren van informatie op de website is het minste wat je van een servicegerichte organisatie mag verwachten. Dat hier zelfs niets mee gedaan wordt is teleurstellend.
    Geachte heer/mevrouw Vrolijk,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg spijtig te vernemen dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening en de informatievoorziening van de servicemedewerkers. Naar aanleiding van uw telefonisch contact met onze klantenservice op 19 februari is hierover reeds een klacht geregistreerd. Deze informatie zullen we gebruiken om onze processen en dienstverlening te verbeteren. Omdat dit verder intern wordt afgehandeld krijgt u hier geen persoonlijk bericht meer over. Mijn excuses voor alle overlast die u heeft ondervonden.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar