Klacht POSTNL: Track en trace USPS

Henkie L.

Ik verwacht een zending van uit de US via USPS met tracking code LZ415970550US.
Ik zie dat het in NL door de douane is, maar daarna verdwijnt het van de radar.
Bij postkantoor niets bekend.

Wat is de status van de zending?

Geachte heer, mevrouw Liebeek,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. U heeft een vraag omtrent een pakket dat vanuit het buitenland naar u is verzonden.

Ik heb de status voor u bekeken en ik zie dat uw pakket van 23 februari tot 12 maart aanwezig is geweest op een postkantoor. Maar omdat het niet is afgehaald is het pakket retour gegaan. Dit pakket is direct naar het postkantoor gegaan omdat er kosten bij zaten, maar u hoort dan wel per post een afhaalbericht te ontvangen. Mijn excuses dat dit niet het geval is geweest. Hier heb ik een klacht over opgemaakt om dit bij toekomstige zendingen correct te laten verlopen. Dit is een interne melding en u zal hier verder geen bericht meer over ontvangen. Ik adviseer u om contact op te nemen met de afzender voor dit pakket.

Ik heb nog wel een tip voor u. U hoort natuurlijk altijd bericht te ontvangen, maar mocht u vaker pakketten uit het buitenland ontvangen, dan kunt u via deze website nakijken of de zending al in Nederland is en dan kunt u ook de Nederlandse barcode alvast zien en de zending in de gaten houden.
    Dit is de website; https://www.internationalparceltracking.com

U kunt dan als land Nederland kiezen en uw postcode invoeren en in plaats van de 3S code kunt u dan de buitenlandse code invoeren. Als het pakket in Nederland is verwerkt en aangekomen dan zult u status informatie zien en de Nederlandse barcode. Als dit nog niet het geval is, dan is het pakket er nog niet en kunt u het een paar dagen later eventueel weer eens proberen.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet

Henkie L.
    Fijn dat het pakket terecht is. Ik heb nu extra kosten voor het opnieuw verzenden. Wat doet Postnl daarmee?
    Geachte heer, mevrouw Liebeek,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik begrijp dat u graag een oplossing wilt omdat u nu extra kosten heeft voor het opnieuw verzenden. Graag reageer ik op uw bericht.

Het pakket is reeds retour gezonden, dit kan ik spijtig genoeg niet meer tegenhouden of terugdraaien. De verzender heeft een vervoersovereenkomst met zijn of haar eigen postorganisatie en heeft hen de verzendkosten betaald. Ik kan u in deze kosten helaas niet tegemoetkomen. De afzender kan eventueel via de verzendende postorganisatie in het land van verzending nog een onderzoek in laten stellen om de situatie te onderzoeken en kan daar mogelijk in aanmerking komen voor een vergoeding. Ik raad u aan om contact op te nemen met de afzender voor meer informatie en een oplossing en hoop uiteraard dat u samen met de verzender tot een oplossing kunt komen. Mijn excuses voor alle overlast die u heeft ondervonden.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar
    Geachte heer, mevrouw Liebeek,

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar