Klacht POSTNL: Tracking geeft foutieve informatie

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 375884
Gebruiker
Juicd#1234
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Aangegeven bezorgtijden zijn de afgelopen keren nooit correct geweest. Tevens is nu al voor de tweede keer het geval dat ik dan na 6 uur de melding krijg dat hij bezorgd is terwijl dat niet zo is en hij daarna ook miet wordt afgeleverd. Klantenservice geefr aan geduld te hebben en dat het inderdaad niet klopt in de app/website qua tracking. Dit gaat al meer dan een half jaar zo

De oplossing

Zich houden aan bezorgbeloftes en hun trackingsystemen op orde krijgen of niet aanbieden

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Op het internet wordt een verwachte tijdstip van bezorging aangegeven. Uiteraard streven wij er naar om de geplande tijdsindicatie te behalen. In de meeste gevallen is dat ook zo, maar helaas kan zich een situatie voordoen waardoor dit niet mogelijk is. De bezorger is afhankelijk van de dagelijkse hoeveelheid pakketten en de planning. Het tijdstip wat wordt aangegeven is een verwachting. Dat betekent dat de bezorger iets daar voor of daarna kan gaan langs komen. Wij registreren dan ook alle routes, en het distributiecentrum krijgt ook een melding wanneer de bezorger vervroegd of verlaat is, zodat er controle is op het feit dat de bezorgers op schema rijden. Hiermee proberen wij de dienstverlening te blijven verbeteren en een dergelijke situatie te voorkomen. PostNL Pakketten controleert zelf de daadwerkelijke aflevertijdstippen en onderneemt actie waar dat nodig is.

    Uiteraard is het niet de bedoeling dat de bezorger aangeeft dat uw zending is afgeleverd terwijl dat dit niet het geval is. Het kan echter voorkomen dat de bezorger hierin een kleine scanfout maakt. Hierbij zien we vaak dat het pakket alsnog binnen 2 werkdagen wordt afgeleverd. Is dat niet het geval, dan raad ik u aan om contact op te nemen met de afzender.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Juicd#1234
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er wordt beweerd dat er van de tijdsindicatie afgeweken kan worden en dat er een scanfout gemaakt kan zijn. Nu is fouten maken menselijk (uiteindelijk werd er laat op de avond aangebeld dat de bezorger inderdaad een pakketje was vergeten, kan gebeuren). Echter is wat wordt aangegeven simpelweg niet waar en verstrekken ze foutieve informatie. Als ze een verwachting aangeven kunnen ze ook de bloktijden vergroten zodat het wel klopt. Door deze foute informatie ga je ook mensen krijgen die dan niet thuis zijn omdat ze het pakket nog niet verwachten bijvoorbeeld, waardoor ze de bezorger mislopen. Samengevat: dat het gok werk is snap ik, maar geef dan meer ruimte in de indicatie. Dit is helaas niet iets wat klachtenkompas kan oplossen en is iets wat PostNL intern moet oplossen wat erg moeizaam gaat.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen