Klacht POSTNL: Tracktrace werkt niet door gebrekkig systeem PostNL

# 319586
Cheers

Wanneer bij het PostNL servicepunt een pakket met tracktrace wordt aangenomen, wordt door de medewerker de postcode van de geadresseerde ingevoerd. Wanneer je het pakket online wil traceren, moet je vervolgens ook deze postcode invoeren.

Echter, wanneer de medewerker de postcode verkeerd heeft ingevoerd, is het pakket niet online te traceren. Dit is mij nu al diverse keren overkomen.

Wanneer je een pakket naar de VS wil traceren, moet je een 5-cijferige postcode invoeren. De baliemedewerker heeft echter in plaats van de postcode het 4-cijferige huisnummer ingevoerd. Het pakket is nu op geen enkele manier meer te traceren. Als ik exact de gegevens van het verzendbewijs overneem, is het pakket niet te traceren.

Online traceersysteem zo aanpassen dat het pakket altijd te traceren is op basis van het afgegeven papieren verzendbewijs, ook als de baliemedewerker de postcode verkeerd heeft ingevuld. Is dit niet mogelijk, dan graag uitleg waarom dit niet kan. Ik heb betaald voor deze dienst en wil er dus ook gebruik van maken.

Geachte heer, mevrouw Sluis,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. U geeft aan dat een medewerker bij een PostNL locatie de verkeerde postcode heeft ingevoerd, waardoor u het pakket niet kunt volgen. Mijn excuses voor alle overlast die dit oplevert. Graag geef ik u een toelichting.

Volgens de track&trace informatie is deze zending vandaag 27 augustus verzonden naar de VS. Het is tot mijn spijt inderdaad niet mogelijk om de zending te volgen via www.internationalparceltracking.com omdat dit systseem gekoppeld is aan de postcode. Ik heb geen mogelijkheid om dit aan te passen. Kunt u aangeven naar welk adres de zending had gemoeten? Is bijvoorbeeld het huisnummer aangezien voor de postcode? Ook ontvang ik graag de locatie van dit PostNL servicepunt en de datum + het tijdstip van uw bezoek en eventueel de naam van de medewerker die u geholpen heeft. Met die gegevens kan ik een melding maken om herhaling van dit soort situaties te voorkomen. Voor een update over de status van uw pakket kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen.

In afwachting van uw reactie,

Tamar