Klacht POSTNL: TV zonder overleg vooraf bij servicepunt afgeleverd

Cees

Ik heb op 10 mei j.l. een JVC televisie besteld bij Otto. Deze zou op 16 mei worden bezorgd. Op die dag was ik aan het werk en dus niet thuis. De normale procedure is dan dat je een briefje in de bus krijgt met een barcode waarmee je op de site van Postnl een afspraak kunt maken voor een tweede bezorgpoging. Op 16 mei om 14:02 ontving ik van Post.nl een mail met de mededeling dat de zending vertraagd was en de volgende dag opnieuw aangeboden zou worden en om 17:36 uur één met het bericht dat de tv zou worden afgeleverd op een servicepunt. Ik heb contact gezocht met de klanten"service" dat ik daarmee niet akkoord kon gaan. Helaas is het bedrijf postnl zo flexibel als een lantaarnpaal en kreeg ik te horen dat het pakket niet opnieuw aangeboden kon worden en dat ik het maar moest gaan ophalen op het servicepunt. Natuurlijk ga ik dat niet doen, ik heb de tv besteld onder de voorwaarde dat deze zou worden thuisbezorgd en als postnl niet in staat is om dat te regelen, maak ik gewoon gebruik van mijn herroepingsrecht en stuur het pakket retour. Uiteindelijk schiet postnl zich zelf in de voet en haar opdrachtgever omdat ik in het vervolg geen artikelen meer ga bestellen bij leveranciers die postnl als bezorgdienst hebben. En ik zal die leveranciers ook laten weten waarom ik dat doe. Wie wind zaait, zal storm oogsten. Er komt een moment dat de de opdrachtgevers het gedrag van postnl niet meer pikken als ze daar klanten door verliezen en voor een andere bezorgdienst kiezen.

Ik geef het bedrijf 1 dag de tijd om aan haar opdracht te voldoen en als dat niet lukt stuur ik de zender retour. Ik heb al een klacht ingediend bij Otto dus daar weet men al waarom.

Cees
    Nu de ergste boosheid, frustratie en machteloosheid is verdwenen heb ik toch maar besloten mijn tv toch maar op te halen bij het servicepunt. Dat is inmiddels gebeurd. Als ik dat niet had gedaan zou ik nog langer zonder gezeten hebben en het me ook financieel nadeel hebben opgeleverd. Mijn klacht blijft echter recht overeind, ik heb verzendkosten betaald voor bezorging aan huis en postnl is niet in staat gebleken die service waar ik gewoon recht op heb omdat ik er voor betaald heb, te leveren. Met als gevolg dat ik meer dan tien minuten met de tv op een steekwagen door de stad heb moeten lopen. En dat vind ik bizar. De reden waarom postnl de bestelling niet voor een tweede keer is aangeboden, is dat ik bij eerdere bestellingen niet thuis ben geweest. Terwijl dat het rechtstreekse gevolg is van de starre organisatie van postnl waarin het voor de klant onmogelijk is om direct een geschikt bezorgmoment af te spreken. Dat kan pas als ze voor niets zijn geweest. Ik ben inmiddels helemaal klaar met postnl en ga in het vervolg geen grote zendingen meer plaatsen bij bedrijven die postnl als bezorgdienst hebben.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw zending.
    Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan mij goed voorstellen dat u dit als zeer vervelend ervaart en wil u hier, namens PostNL, mijn oprechte excuses voor aanbieden.
    Aan de situatie en werkwijze kan ik tot mijn spijt niets veranderen. Wat ik wel graag voor u wil doen is een klacht indienen over het feit dat u geen kennisgeving heeft ontvangen bij de 1e bezorgpoging.
    Hiervoor wil ik graag weten van u of uw deurbel naar behoren werkt en of u op het tijdstip van de "Wij hebben u gemist" scan thuis aanwezig was.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Cees
    Ik heb niet gezegd dat ik geen kennisgeving heb ontvangen bij de 1e bezorgpoging, maar dat ik niet de gelegenheid heb gekregen om een tweede afspraak te maken op een moment dat ik wel thuis ben. Nadat de eerste bezorgpoging mislukt is, is het pakket direct naar een servicepunt gebracht en heb ik het lopend op een steekwagen naar huis moeten vervoeren. Dat is volstrekt bespottelijk voor zo een groot pakket. Ik ben inmiddels helemaal klaar met uw klantonvriendelijke en starre organisatie en laat mijn pakketten voortaan wel door een vervoerder thuis bezorgen die wel weet waar het begrip service voor staat.