Klacht POSTNL: Twee dagen voor niets thuis gebleven en eindeloos gewacht op pakket dat niet kwam.

van Yperen

Op vrijdag 23 november zou een pakket geleverd worden.
Volgens de gegevens op PostNL in de ochtend.
Ik had de inhoud snel nodig, dus ik ben er die ochtend speciaal voor thuisgebleven.
Maar het pakket kwam niet.
Contact opgenomen: het pakket zou naar verwachting die middag komen.
Dus ik blijf ook de hele middag thuis.
Maar het pakket kwam niet.
Volgens de website zou het pakket de volgende dag komen.
In de ochtend staat dat de bezorger onderweg is.
Na de ellende van gisteren, zou het nu toch goed gaan?
Ik wacht thuis.
Durf zelfs niet onder de douche.
Maar het pakket kwam niet.
Het wordt middag, ik heb erg honger, maar durf de deur niet uit, dus bestel online bezorgeten.
Wacht de hele middag.
Al mijn plannen voor die dag gingen niet door.
Maar het pakket kwam niet.
Op de website staat nog steeds dat de bezorger onderweg is.
Ik blijf wachten.
Het is inmiddels avond, weer heb ik veel honger.
De bezorger is nog steeds onderweg, dus bestel opnieuw online bezorgeten.
Pas om 23:00 uur verdwijnt de tekst dat de bezorger onderweg is.
Grote frustratie.
De verzender heeft het pakket teruggetrokken bij PostNL en voor een andere bezorgmethode gekozen.

Ik heb structureel problemen met bezorging door PostNL. En dan deze ellende. Ik verwacht dat PostNL dit echt goed gaat maken met mij. Dus mij niet weer afschepen met vage blabla als voorheen dat aan verbetering wordt gewerkt etc. En ook geen verwijzing naar voorwaarden of dat ze niet meer voor mij kunnen doen. Uiteraard kan PostNL meer doen, en is ook moreel verplicht dit echt goed te maken met mij. Ik verwacht een gesprek met een senior manager en dan bespreken wij hoe.

Geachte heer/mevrouw van Yperen,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket.
    Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan mij enorm goed voorstellen dat dit zeer frustrerend moet zijn geweest. Ik wil hier dan ook, namens PostNL, mijn oprechte excuses voor aanbieden.
    U heeft dit pakket op 23-11 besteld tijdens Black Friday. Dit is een van de drukste periodes van PostNL. Er zijn in die week per dag 1,4 miljoen pakketten besteld, wat het dubbele is van normaal. Hierdoor is het niet gelukt ieder pakket binnen de 2 werkdagen, waar wij naar streven, te bezorgen. Mijn oprechte excuses hiervoor.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

van Yperen
Het gaat erg vaak mis bij PostNL, maar er wordt nooit echt verantwoordelijkheid genomen door consequenties te verbinden aan het falen. De afdeling die de klachten behandeld maakt zich er makkelijk van af. Na mijn vele klachten is het tijd nu eens echt iets te doen om dit op te lossen en goed te maken met mij. Lezen kan men ook niet. Ik schreef duidelijk dat bezorging op vrijdag 23-11 zou plaatsvinden. Ik had het pakket dus NIET op Black Friday besteld, juist om die drukte te vermijden. Toch faalde men ook dit keer weer het pakket te bezorgen. PostNL moet zich schamen voor deze aanpak van klachten en ook voor de zin "Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."