Klacht POSTNL: Twee keer onterecht niet thuis bericht bij bezorging terwijl ik wel thuis was.

LNoortje

Afgelopen zaterdag heb ik een halve dag thuis zitten wachten op mijn pakketje en ontving toen een mail dat de bezorger langs was geweest en mij had gemist. Ik heb de hele ochtend zitten wachten en ben niet weg geweest. De klantenservice kon mij niet verder helpen en gaf aan een klacht aan te maken, maar dat ze mij niet op de hoogte kunnen houden.
Nadat ik, zonder dat het mijn fout was, betaald heb voor een avondbestelling kwam deze wéér niet opdagen en kreeg ik een zelfde mail. Ongelofelijk! wederom kwam de klantenservice met hetzelfde verhaal maar nu met de aanvulling dat ik maar contact op moest nemen met de verzender van het pakketje, zodat zij contact op kunnen nemen met de zakelijke afdeling zodat zij kunnen achterhalen waar mijn pakje is. Ook gaf zij aan dat ik in de avond kon chatten/ laten bellen met de klantenservice. Dit was om 5 voor 8, en niemand van PostNL is te bereiken na 8 uur.

Als mijn pakket morgenavond thuis bij mij bezorgd wordt, ik op de hoogte gehouden wordt van de bezorging en ik mij gehoord voel door jullie organisatie. De klantenservice heeft 15 fantastische standaard zinnen uit het hoofd geleerd, die als ik eerlijk ben de irritatie nog groter maken.

Geachte mevrouw van Lunen,

Hartelijk bedankt voor uw melding. Het spijt me om te vernemen dat de bezorging van uw pakket niet correct is verlopen. Mijn excuses hiervoor.

Begrijp ik goed dat er beide keren niet bij u is aangebeld en er ook geen briefje is achtergelaten? Ik heb uw adres vergeleken met de informatie in track en trace en ik zie daar een toevoeging achter het huisnummer vermeld staan, welke u hier niet heeft genoemd. Zou het kunnen dat het hiermee te maken heeft gehad? Of klopt de informatie in track en trace?

Ik zie in de status dat uw pakket inmiddels is afgegeven bij een Primera bij u in de buurt. Ik heb niet de mogelijkheid om de bezorger het pakket nogmaals bij u aan te laten bieden.

Ik zie uw reactie graag nog tegemoet.

Annet
    LNoortje
    Hi Annet, dank voor je reactie. De adresgegevens op de track and trace zijn kloppend. Ik had een grotere bestelling geplaatst en een deel van de bestelling is netjes op zaterdag bezorgd. Inmiddels heb ik, na een ochtend en avond wachten (waarvoor ik ook nog heb betaald) mijn pakket op de fiets opgehaald. Flink gedoe al zeg ik het zelf en zeer slechte service dat zelfs bij het bijbetalen de bestelling niet goed bezorgd wordt.Tevens vind ik het ook bijzonder dat de klantenservice niet in contact staat met de bezorgers, extra kosten niet kunnen retourneren voor de avondbestelling, en geen aanpassingen in bestellingen kunnen doorvoeren. Hun rol heeft mij niets opgeleverd vandaar dat ik mijn klacht elders onder heb gebracht.
    LNoortje

Hi, ik heb dit bericht per mail ontvangen, echter staat het er niet als ik de klacht openklik. Voor de volledigheid plaats ik het bericht hieronder:

Geachte mevrouw XXXXX, Hartelijk dank voor uw reactie en aanvullende informatie. Ik kan me voorstellen dat u erg teleurgesteld bent over de hele gang van zaken. Wilt u mij nog laten weten of er wel een briefje in uw brievenbus is achtergelaten en of de bel naar behoren werkt? Verder ontvang ik graag uw IBAN-nummer en de tenaamstelling van de rekening, dan kijk ik graag wat ik voor kan betekenen met betrekking tot de kosten voor avondbezorging. Ik zie uw reactie graag tegemoet, Met vriendelijke groet, Tamar PostNL Klantenservice

Er is niemand geweest en er lagen géén briefjes in mijn brievenbus. Verder zet ik liever mijn IBAN nummer niet op een openbare site. Daarbij staat de 1,95 niet in verhouding tot het ongemak wat ik ervaren heb dus dat hoef ik niet terug.

Wel ben ik benieuwd wat er gebeurt met dit soort klachten. Het is namelijk buitengewoon vervelend.

Groet

Noortje
    Geachte mevrouw van Lunen,

Hartelijk bedankt voor uw uitleg. Ik kan me uiteraard voorstellen dat u uw IBAN nummer liever niet online wilt plaatsen. Mocht u zich bedenken dan kunt u altijd nog even contact opnemen met onze klantenservice om deze restitutie in orde te maken.

Ik heb een klacht opgemaakt dat er niet bij u is aangebeld en er geen berichten bij u zijn achtergelaten. U zal hier verder geen terugkoppeling meer over ontvangen, maar dit komt terecht bij de leidinggevende op het bezorgkantoor en die zal dit bespreken met de bezorger en passende maatregelen nemen om dit te verbeteren. Ik hoop dat het bij toekomstige pakketten weer correct zal verlopen. Mocht dit niet het geval zijn laat het me weten.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet