Klacht POSTNL: Twee keer pakket naar Ierland gestuurd - beide keer is NIET aangekomen maar teruggestuurd naar NL

Klachtnummer
# 391216
Gebruiker
Leigh001
Datum
7 reacties

Details

Klacht

Twee keer een track&trace pakket naar Ierland (EU land) gestuurd: in beide gevallen is het pakket NIET bij de geadresseerde bezorgd maar is een maand later teruggestuurd naar Nederland. In totaal € 50,- euro track & trace kosten weggegooid en ook nog flink verplette spullen weer teruggekregen! In Ierland is er destijds gebeld naar Yodel met geen gehoor, vanuit NL heb ik met track & trace gevolgd zonder succes.

Gewenste oplossing

Ik vind het belachelijk dat een pakket - wat best veel geld kost om te sturen - van één EU land naar een ander EU land in twee afzonderlijke gevallen NIET aankomt bij de geadresseerde. Ik wil dat jullie uitzoeken wat er aan de hand is - internationale partners aansprakelijk stellen- en zorgen dat het opgelost wordt zodat er met vertrouwen een pakket gestuurd kan worden naar Ierland. Het zou ook wenselijk zijn om mijn geld terug te krijgen want ik moet toch nog een keer een poging wagen!

7 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/ mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van door u verzonden zending. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Het is zeker niet fijn dat uw zending niet bezorgd wordt. Ik heb voor u gekeken en ik zie dat er is aangegeven dat het adres foutief is. Ik zou hier graag een melding voor naar Yodel willen sturen. Daarvoor heb ik het volledige adres van de geadresseerde nodig samen met de volledige naam en het telefoonnummer van de geadresseerde.
    Zou ik uw mail adres ook nog mogen ontvangen zodat ik u hier een mail over kan sturen.

    Ik zie uw reactie graag tegemoet zodat ik hiermee aan de slag kan gaan.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/ mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van door u verzonden zending. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Het is zeker niet fijn dat uw zending niet bezorgd wordt. Ik heb voor u gekeken en ik zie dat er is aangegeven dat het adres foutief is. Ik zou hier graag een melding voor naar Yodel willen sturen. Daarvoor heb ik het volledige adres van de geadresseerde nodig samen met de volledige naam en het telefoonnummer van de geadresseerde.
    Zou ik uw mail adres ook nog mogen ontvangen zodat ik u hier een mail over kan sturen.

    Ik zie uw reactie graag tegemoet zodat ik hiermee aan de slag kan gaan.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/ mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van door u verzonden zending. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Het is zeker niet fijn dat uw zending niet bezorgd wordt. Ik heb voor u gekeken en ik zie dat er is aangegeven dat het adres foutief is. Ik zou hier graag een melding voor naar Yodel willen sturen. Daarvoor heb ik het volledige adres van de geadresseerde nodig samen met de volledige naam en het telefoonnummer van de geadresseerde.
    Zou ik uw mail adres ook nog mogen ontvangen zodat ik u hier een mail over kan sturen.

    Ik zie uw reactie graag tegemoet zodat ik hiermee aan de slag kan gaan.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice
  4. Auteur
    Leigh001
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  5. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt uw reactie. Dat is niet zo fijn om te horen. Ik maak hier alsnog graag een melding van zodat wij dit alsnog aan hen door kunnen geven. Kun je mij hiervoor jouw mailadres sturen?

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  6. Auteur
    Leigh001
    Datum
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
  7. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Ik heb u zojuist een e-mail verzonden waarin ik u vraag om de adresinformatie van de geadresseerde door te sturen. Hiermee kunnen we een verzoek indienen om het adres aan te passen binnen het systeem van Yodel.

    Houd er rekening mee dat deze aparte e-mail alleen bedoeld is voor het doorgeven van informatie. U krijgt er géén antwoord op. Wel raad ik u aan om www.internationalparceltracking.com in de gaten te houden. Binnen 4 werkdagen na het aanleveren van uw informatie, moet de zending zijn afgeleverd/ de geadresseerde bericht hebben gehad. Wanneer dit niet het geval is, kan het adres niet (meer) hersteld worden en zal de zending geretourneerd worden. Dit kan 6 weken in beslag nemen. Als uw gegevens niet op de zending staan, raad ik u aan na deze periode contact met ons op te nemen. Let er ook op dat de adresgegevens niet in Track&Trace wijzigen, deze worden namelijk intern aangepast.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen