Klacht POSTNL: Twee pakketten niet bezorgd terwijl we wel thuis waren

Klachtnummer
# 112179
Gebruiker
.
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Eén pakket van CoolBlue zou bezorgd worden op zondag. Had speciaal zondag gekozen omdat ik dan thuis ben. 's Avonds kreeg ik bericht dat het pakket vergeefs was aangeboden (geadresseerde niet aanwezig). Dat is niet waar, ik was de hele dag thuis. De deurbel werkt, er is gewoon echt niet aangebeld. Maandag bleef mijn man thuis om het pakket van Coolblue plus een tweede pakket van Redcoon aan te nemen. Maandagmiddag veranderde ineens de status van beide pakketten in de PostNL-app naar "Bezorgd op: Nog niet bekend; Afhaallocatie: postagentschap daar-en-daar". De bezorger heeft weer niet aangebeld; mijn man was thuis, de deurbel is niet gegaan.
Mijn man heeft niet de beschikking over een auto en ik werk fulltime; de pakketten kunnen alleen tijdens kantooruren worden afgehaald bij het postagentschap (de sigarenboer, die op alleen op donderdagavond koopavond heeft).

De oplossing

1. Spreek de bezorger aan op het feit dat hij zijn werk niet gedaan heeft;
2. Bezorg voortaan wel op de aangegeven tijd;
3. Richt een postagentschap in bij de supermarkt i.p.v. de sigarenboer, zodat ik de volgende keer mijn pakket buiten kantooruren kan ophalen als ik daarvoor kies of als de bezorging toch misgaat.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw van Zoest,

    Wat ontzettend hinderlijk dat de bezorger niet bij u heeft aangebeld om de pakketten af te leveren. Dat is zeker niet netjes. Ik heb meteen een klacht voor u genoteerd en deze zal intern worden besproken met de bezorger. Hier volgt verder geen terugkoppeling op. Ik ga er vanuit dat het niet nogmaals voorkomt. Nogmaals mijn excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,

    Lotte
    PostNL Klantenservice.

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen