Klacht POSTNL: Twee pakketten niet bezorgd terwijl we wel thuis waren
Details
De klacht
Eén pakket van CoolBlue zou bezorgd worden op zondag. Had speciaal zondag gekozen omdat ik dan thuis ben. 's Avonds kreeg ik bericht dat het pakket vergeefs was aangeboden (geadresseerde niet aanwezig). Dat is niet waar, ik was de hele dag thuis. De deurbel werkt, er is gewoon echt niet aangebeld. Maandag bleef mijn man thuis om het pakket van Coolblue plus een tweede pakket van Redcoon aan te nemen. Maandagmiddag veranderde ineens de status van beide pakketten in de PostNL-app naar "Bezorgd op: Nog niet bekend; Afhaallocatie: postagentschap daar-en-daar". De bezorger heeft weer niet aangebeld; mijn man was thuis, de deurbel is niet gegaan.Mijn man heeft niet de beschikking over een auto en ik werk fulltime; de pakketten kunnen alleen tijdens kantooruren worden afgehaald bij het postagentschap (de sigarenboer, die op alleen op donderdagavond koopavond heeft).
De oplossing
1. Spreek de bezorger aan op het feit dat hij zijn werk niet gedaan heeft;2. Bezorg voortaan wel op de aangegeven tijd;
3. Richt een postagentschap in bij de supermarkt i.p.v. de sigarenboer, zodat ik de volgende keer mijn pakket buiten kantooruren kan ophalen als ik daarvoor kies of als de bezorging toch misgaat.
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.