Klacht POSTNL: Uiterst gevaarlijk weggedrag chauffeur

De chauffeur met kenteken V085VG negeert vandaag rond 18:15 uur op kruispunt (Conradkade/Weimarstraat) een fietser van rechts en snijdt daarna in de bocht naar links een vrouw met kind op de fiets af. Hierbij werden beide fietsers bijna geraakt, wat uiteraard zeer ernstige gevolgen kan hebben. De chauffeur stopt niet en rijdt gewoon door.

Noodzakelijke maatregelen om herhaling te voorkomen. Dit is een zeer onverantwoordelijke chauffeur en als deze nogmaals de weg op gaat kan dat ernstige gevolgen hebben.

Graag ontvang ik een reactie.
    Geachte heer/mevrouw Roes,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Uit uw bericht begrijp ik dat u één van onze bezorgers gevaarlijk rijgedrag heeft zien vertonen. Ik vind het erg kwalijk om dit te vernemen.

Gezien uw gedetailleerde omschrijving heb ik direct een melding uit kunnen zetten hierover. De verantwoordelijke afdeling gaat dit direct verder uitzoeken en desbetreffende bezorger hierop aanspreken.

U zult geen terugkoppeling krijgen op deze melding, maar ik ga ervan uit dat het niet weer zal gebeuren. Mocht u deze chauffeur toch weer roekeloos zien deelnemen aan het verkeer, zou u dit dan weer bij ons willen melden? Het is natuurlijk wel de bedoeling dat ook wij de wegen veilig houden.

Mocht u nog vragen of klachten hebben over PostNL, dan kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl/klantenservice.

Ilse
    PostNL

Beste Ilse,

Dank u voor uw reactie. Ik ga ervan uit dat dergelijke incidenten nog wel vaker voor gaan komen, het gaat namelijk van kwaad tot erger met de bezorging; in ieder geval bij ons in de buurt is de veiligheid geregeld in het geding door PostNL chauffeurs. Standaardovertredingen moeten we blijkbaar al accepteren, maar dit vond ik wel een flinke stap erger en vond het mijn verantwoordelijkheid om dit te melden.

Take Roes