Klacht POSTNL: uitnodiging onvoldoende gefrankeerd

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 50454
Gebruiker
koster
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Wij hebben een uitnodiging ontvangen voor een feestje. Leuk. Enkele dagen daarna een briefje van Post.nl ontvangen of we maar even € 1,92 wilden betalen voor ongefrankeerde post die we hadden gestuurd of ontvangen, proberen op te zoeken via de betaalcode maar dit werkte niet. Enkele dagen weer geprobeerd, maar nog steeds niets te vinden. Wij wisten niet over welke brief het ging, weer enige tijd later bekeek ik de brieven nog eens die we in die tijd hadden ontvangen en toen zag ik dat op de uitnodiging een kerstzegel was geplakt, het was nog januari dus vlgs ons kan dit nog.Weer opgezocht, weer niets te vinden.
Het feestje is geweest en bij verschillende mensen geinformeerd, maar niemand hoefde iets bij te betalen. Dus..... bij deze verzoeken wij u dit ongedaan te maken.
met vriendelijke groeten,
G.Eppink.

De oplossing

kwijtschelding strafporto van de uitnodiging die wij ontvingen

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Eppink,Uit uw bericht begrijp ik dat u een portokaart heeft ontvangen voor een poststuk dat u heeft ontvangen. Graag geef ik u hier meer duidelijkheid over.Na controle blijkt dat u inderdaad een portokaart heeft ontvangen voor een poststuk dat u heeft ontvangen en het poststuk is inderdaad gefrankeerd met een Decemberzegel. Deze waren geldig tot en met 6 januari jl. Er had een postzegel op gemoeten van € 0,64 voor een zending tot 20 gram. De benodigde postzegel wordt berekend, plus € 1,28 aan administratiekosten. Omdat de afzender niet bij ons bekend is, vragen wij u om alsnog deze kosten te voldoen.Ik ga er vanuit u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,Gerie
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    koster
    Datum
    Dit is de tweede keer dat wij eruit zijn gepikt, heb toch maar betaald om van het gezeur af te zijn maar dit is wel de laatste keer dat wij dit betalen, volgende keer krijgen ze de post terug. Nog nagevraagd bij anderen die dezelfde uitnodiging hadden ontvangen, maar vlgs ons zijn wij de enigen die moesten betalen, dit klopt dus echt niet.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
koster
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen