Klacht POSTNL: uitnodiginskaarten verstuurd en nu kosten strafport

Klachtnummer
# 64517
Gebruiker
hs
Datum
5 reacties

Details

De klacht

we hebben vorige week 65 uitnodigingen verstuurd in een gewone enveloppe en kregen nu 65 kaarten met het verzoek om 1,92 per kaart te betalen.

ik heb een kaart met envelop gewogen en die woog nog net geen 21 gram.
waarom dan toch zo'n vervelende actie?
hebben jullie geen correctiefactor net zoals bij snelheidsovertredingen?

De oplossing

een coulance inbouwen voor dergelijke rand gevallen

5 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Schut,Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik kan me voorstellen dat u geschrokken bent dat u 65 portokaarten heeft ontvangen voor de door u verzonden uitnodigingen. Graag ontvang ik van u één van de betaalcodes die op de portokaarten vermeld staat als voorbeeld, zodat ik één en ander voor u kan controleren. Alvast bedankt voor uw reactie.Met vriendelijke groet,Tamar
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    hs
    Datum
    Z01.140616.004465
  3. Auteur
    hs
    Datum
    zo ik kreeg vrijdag weer 65 herinneringen.
    Nou ik ben echt niet van plan om deze 65 te gaan betalen
  4. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Schut,Bedankt voor uw reacties. Ik begrijp dat u inmiddels herinneringen heeft ontvangen voor de portokaarten die u heeft gekregen. Graag wil ik op uw bericht reageren.Wanneer u een portokaart niet betaalt, dan volgt er eenmalig een herinnering. Wij ondernemen daarna geen verdere stappen omdat we er vanuit gaan dat u de redelijkheid inziet van betaling voor een geleverde dienst. Om u tegemoet te komen laat ik in dit geval bij hoge uitzondering de portokosten vervallen. Ik verzoek u de sticker van de portokaarten te verwijderen en deze onder vermelding van ‘afgeboekt in overleg met klantenservice’ retour te sturen. Wellicht kunt u in de toekomst bij twijfel uw zendingen laten wegen bij het postkantoor om dergelijke situaties te voorkomen.
    Ik ga ervan uit dat ik u hiermee voldoende informatie heb gegeven. Mocht u nog vragen hebben dan verneem ik dit uiteraard graag van u.Met vriendelijke groet, Tamar
    PostNL Klantenservice
  5. Auteur
    hs
    Datum
    erg trage reactie

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen