Klacht POSTNL: USPS Pakketje verdwenen op Schiphol bij PostNL?

D72

Pakketje vanuit Amerika met trackingnummer UA407293596US is blijven liggen, waarschijnlijk op schiphol. Is daar 14 oktober aangekomen. Postnl gebeld maar die kunnen me nier verder helpen. Waar is het?

Pakketje zou ik graag ontvangen uiteraard. Hoe zit het met de verantwoordelijkheid hier. We verwachten wel wat van de diensten waar we toch al flink voor moeten betalen.

Geachte meneer Tol,

Bedankt voor uw bericht, ik begrijp dat u al enige tijd op uw pakketje uit de Verenigde Staten aan het wachten bent. Dit spijt me te horen en uiteraard kijk ik graag na wat ik hierin kan betekenen.

Helaas is uw zending niet bij onze distributie bekend en hebben we hier geen status informatie over. Mogelijke redenen hiervoor kunnen zijn dat de zending nog niet aan ons is overhandigd, dat wij de zending binnen Nederland niet leveren of dat je zending binnen Nederland verder gaat als briefpost en het daardoor niet te volgen is.
    In al deze gevallen kan ik u aanraden de vermissing bij de afzender te melden.

U vraagt wie hierin verantwoordelijk is. Graag wil ik u informeren dat de afzender een overeenkomst is aangegaan met het postbedrijf in het land van verzending. Omdat de transactie tussen deze partijen heeft plaatsgevonden en u indirect aan de afzender voor de zending heeft betaald, zou de afzender de mogelijkheid moeten hebben om een onderzoek te starten bij het verzendende postbedrijf.

Hopelijk heeft u zo voldoende informatie.

Tycho