Klacht POSTNL: Uw voertuigen rijden onnodig onze straat in.

Lop#581

Geachte heer, mevrouw,

Bussen van Postnl rijden met regelmaat onze straat, Doys van der Doesstraat, te De Lier, in welke is aangeduid met het bord G07 voetpad. D Ik kan mij niet voorstellen dat voor het bezorgen van een klein internetpakketje het nodig moet zijn om met zo'n grote bus een nog geen 50 meter lange straat in te rijden. Er gaat een precedentwerking vanuit voor andere pakketbezorgers.

Ik zou het op prijs stellen als uw organisatie het gebruik van eventuele vrijstelling zelf aan banden legt.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over het rijgedrag van een chauffeur van PostNL. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Het is begrijpelijk dat u zich afvraagt of dit is toegestaan. Er gelden enkele uitzonderingen voor pakketbezorgers. Bezorgers mogen (voor zover dat noodzakelijk is voor de uitvoering van hun werkzaamheden) rijden op trottoirs, voetpaden, fiets en/of bromfietspaden. Dit is toegestaan zolang er stapvoets gereden wordt.

Lop#581
Tekstdeel PostNL: Bezorgers mogen (voor zover dat noodzakelijk is voor de uitvoering van hun werkzaamheden) rijden op trottoirs, voetpaden, fiets en/of bromfietspaden. Dit is toegestaan zolang er stapvoets gereden wordt. Hier hoort nog iets bij namelijk ""het overige verkeer mag hierbij niet worden gehinderd of in gevaar worden gebracht". U mag het zeggen. Met een grote bus een smal doodlopend straatje inrijden voor een klein pakketje, zelfs voor grote pakketten is dit niet nodig want daar bestaan steekwagentjes voor. Vervolgens achteruitrijdend een kinderspeelplaatsje passeren en een trottoir kruisen waar het zicht naar de zijkanten belemmerd wordt door woningen en groen. Gelet op de reactie van PostNL zal ik mijn klacht ook indienen bij het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.