Opgelost door POSTNL: Vaak erg lange of niet bezorgde stukken

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 291218
Gebruiker
Inkiebelletje
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Woensdag 24!januari een dun poststuk gepost dat door de brievenbus past met voldoende zegels. nu vandaag op dinsdag 30 januari nog steeds niet afgeleverd hoe kan dit en waar is dit poststuk gebleven en kunnen wij het ergens achterhalen??

De oplossing

Bezorgen zsm van het poststuk

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Beltjens,

    Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat een door u verzonden poststuk nog niet is bezorgd bij de geadresseerde. Mijn excuses hiervoor. Graag reageer ik op uw bericht.

    Briefpost zonder track&trace is niet te volgen in ons verwerkingsproces. Ik kan hierdoor helaas niet achterhalen hoe het kan dat dit poststuk nog niet is bezorgd. Wel wil ik graag een melding maken zodat we de bezorging extra in de gaten kunnen houden en waar mogelijk kunnen verbeteren. Wilt u mij hiervoor nog het volledige adres van de geadresseerde sturen en de locatie van verzenden? De locatie kunt u eventueel opzoeken via www.postnl.nl/locatiewijzer Ook verneem ik graag wat de inhoud van het poststuk is. Afhankelijk van de inhoud kan ik bekijken of er navraag naar uw zending mogelijk is.

    Ik zie uw reactie graag tegemoet,

    Met vriendelijke groet,

    Tamar
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Beltjens,

    Hartelijk dank voor uw reactie.

    Met behulp van de aanvullende informatie heb ik er melding van kunnen maken dat uw verzonden poststuk niet is aangekomen. Zoals mijn collega eerder aangaf is briefpost of een pakketje zonder tracking code niet precies te volgen, maar aan de hand van de klacht zal onderzocht worden of dit vaker voorkomt in hetzelfde postcodegebied en zal dit met de betreffende bezorgers besproken worden. Indien nodig kunnen er dan ook passende maatregelen getroffen worden. U krijgt hier in eerste instantie geen extra reactie op, deze melding wordt verder intern afgehandeld.

    Navraag voor dit poststuk is alleen mogelijk wanneer u naast de kleur van de carnavalskaftan ook kenmerken als de maat, opdruk en/of het merk kunt noemen. Zou u als reactie op dit bericht aan willen geven of dat in deze situatie mogelijk is? Naar aanleiding van uw reactie kan er dan een navraagformulier per post verstuurd worden.

    Ik zie uw reactie graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    René
    PostNL Klantenservice
  3. Auteur
    Inkiebelletje
    Datum
    Er staat geen maat in kleuren roze wit en rood zie bijgevoegde foto...
  4. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw Beltjens,

    Het is mogelijk navraag te doen naar deze specifieke inhoud. Het formulier is inmiddels op de post gedaan en kunt u over twee werkdagen op de mat verwachten.

    U dient de volgende kenmerken op het formulier te vermelden; bij kledingstuk in originele verpakking voorzien van labels minimaal twee van de volgende kenmerken benoemen: merk, kleur, opdruk, maat, bij kledingstuk zonder originele verpakking minimaal twee van de volgende kenmerken benoemen: merk, kleur, opdruk, maat.Ik adviseer u om de foto ook al bijlage mee te sturen zodat mijn collega’s precies kunnen zien waar het om gaat.

    Het formulier kunt u vervolgens retour sturen naar: PostNL afdeling Navragen, Antwoordnummer 6299, 8900 VC te Leeuwarden. Nadat wij uw formulier hebben ontvangen, ontvangt u binnen 10 werkdagen een schriftelijke bevestiging. Wij informeren u zo spoedig mogelijk (in ieder geval binnen 4 weken) over de uitkomst van het onderzoek. Wanneer we uw zending achterhalen, sturen we deze naar u terug.
    Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Irene
    PostNL

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Inkiebelletje
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik heb een klachtenformulier ingevuld met daarin o.a de omschrijving van het vermiste poststuk. Mijn klacht is daarmee niet opgelost er word / is aandacht aan gegeven. Pas echt opgelost is het als het gevonden is en overhandigd bij de ontvanger. Update 12 /2 medewerker van post.nl is langsgegaan bij de geadresseerde om te vragen of het pakket ondertussen al ontvangen is. Niet ontvangen dus en totaal geen weet waar het ondertussen is...Wel werd er gesuggereerd door de medewerker van post.nl dat de verzender(ik dus) het mogelijk niet verstuurd heeft, dat komt wel vaker voor vertelde hij ...heel hartelijk bedankt post.nl medewerker....👿.zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten zal ik bij deze maar zeggen. update 22 -2 -2108 poststuk is nog steeds niet terecht ...
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen