Klacht POSTNL: Vaak wordt pakket niet bezorgd terwijl ik wel thuis ben; moet het zelf afhalen op postkantoor.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 341273
Gebruiker
van Yperen
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Vaak wordt voor een pakket niet aangebeld terwijl ik wel thuis ben, maar alleen een briefje achtergelaten dat ik het pakket moet ophalen op het postkantoor. Soms wordt zelfs geen briefje achtergelaten en kom ik er pas later via de verzender achter dat het pakket op het postkantoor ligt. Dit keer vond ik wel een briefje, met alleen mijn huisnummer, dus ook geen 3S code. Met de 3S code kan ik nu geen details zien op de website, alleen dat ik het pakket heb afgehaald op het postkantoor. Ik vermoed dat de oorzaak van de problemen is dat bezorgers geen zin hebben om aan te bellen, omdat ik in een gebouw woon met vier verdiepingen en een lift. Eerder werd er door bezorgers al geklaagd dat ze het teveel moeite vinden om met de lift naar mijn verdieping te komen. Dus laten ze mij maar weer naar het postkantoor gaan. Kost mij telkens weer veel tijd en ergernis.

De oplossing

Dit is een structureel probleem. Ik verwacht een gesprek met een manager van PostNL. Ik verzoek degene die deze klacht oppakt dit eindelijk te escaleren, en mij niet weer af te schepen met wat standaard bla bla dat aan verbetering wordt gewerkt, aangezien er al vele jaren problemen zijn en blijven terugkomen.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer of mevrouw Van Yperen

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de aflevering van uw pakketten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Volgens de gegevens in de Track en Trace van uw pakket, heeft de bezorger u tweemaal gemist: eens op 21 december, eens op 22 december. Ik heb de volgende gegevens nog van uw nodig:

    - Heeft u van beide keren een kennisgeving ontvangen?
    - Werkt daarnaast uw bel correct?

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    van Yperen
    Datum
    Beste PostNL, ik heb alleen op 22 december een briefje in de bus gevonden. Eerder niet. Op het briefje stond geen code ingevuld en ook niet mijn naam; alleen datum en huisnummer en aangekruist dat ik het op kon halen.
    Ik was zowel 21 als 22 december overdag thuis. Mijn bel werkt prima. Ik krijg geregeld bezoek en nooit klachten over mijn bel.
    Dit is een structureel probleem. Ik verwacht een gesprek met een manager van PostNL. Ik verzoek u dit eindelijk te escaleren, en mij niet weer af te schepen met wat standaard text dat aan verbetering wordt gewerkt, aangezien er al vele jaren problemen zijn en blijven terugkomen.
    Ik zal straks nog een klacht toevoegen hier en binnenkort nog 1. Ik merkte eerder dat het niet lukt om op dezelfde dag meerdere klachten over hetzelfde bedrijf toe te voegen.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw Van Yperen,

    Bedankt voor uw reactie en aanvullende informatie. Uw klacht heb ik gemeld. Graag ga ik hier in dit bericht op in.

    Voor het niet juist invullen van een kennisgeving en het niet achterlaten van dit briefje tijdens de eerste bezorgpoging, heb ik een klacht gemeld bij de leidinggevende van de betreffende bezorger. Op basis van de door u aangeleverde informatie heb ik een melding kunnen maken en is de manager van de verantwoordelijke bezorger op de hoogte gebracht. Deze zal met de bezorger in gesprek gaan om het belang van correcte bezorging te benadrukken en herhaling in de toekomst te voorkomen. Omdat dit een intern gesprek is, ontvangt u geen terugkoppeling op dit gesprek. Een gesprek met één van onze managers is niet mogelijk.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
van Yperen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Het gaat erg vaak mis bij PostNL, maar er wordt nooit echt verantwoordelijkheid genomen door consequenties te verbinden aan het falen. De afdeling die de klachten behandeld maakt zich er makkelijk van af. Na mijn vele klachten is het tijd nu eens echt iets te doen om de structureel terugkomende problemen op te lossen en alle ellende goed te maken met mij. PostNL moet zich schamen voor deze aanpak van klachten en ook voor de zin "Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen