Klacht POSTNL: Van- (Nederlands) aan (buitenlands) adres beide onbekend volgens track en trace

Anoniem

Beste PostNL,

Op 26-06 heb ik een pakket naar het Verenigd Koningkrijk verzonden. Hier voor heb ik een speciale doos gekocht bij de locatie waar ik het pakket heb verzonden. Zowel mijn adres als het adres van de ontvanger heb ik er duidelijk op vermeld. De track & trace code die ik heb gekregen is: 3SKABA7511715

Wat schets mijn verbazing bij het controleren op aankomst? Zowel het adres van mijzelf als het adres van aankomst is aangegeven als onbekend. Op uw website vermeldt u dat het pakket te volgen is. Uw medewerker (meneer Frank de V) heeft bij mij aangegeven er niks aan te kunnen doen. Als ik het pakket verzekerd of aangetekend had verzonden had er een onderzoek gestart kunnen worden. a) het verzekeren werd niet aangeboden en b) ik moet aan een buitenlands bedrijf bewijzen dat het pakket ook daadwerkelijk naar dat adres is verzonden en aangekomen. Dat kan nu niet. Onacceptabel. Graag verneem ik iets zodat we tot een oplossing kunnen komen.

Er staat dat het pakket is bezorgd. Dit betekent dat er ERGENS een record bekend en dat POSTNL mij een duidelijk overzicht kan geven van welk adres, naar welk adres het verzonden is. Er staat nu namelijk alleen dat het naar het Verenigd Koningkrijk is verzonden en op welk tijdstip het bezorgd moet zijn.

De oplossing is dus voor mij: het overzicht bijwerken met de juiste informatie.

Geachte heer,Wat vervelend dat u in onzekerheid verkeert waar uw zending is afgeleverd.In zekere zin was het antwoord van Frank correct, echter ik wil kijken of ik voor u kan achterhalen waar het is afgeleverd. Ik heb geprobeerd telefonisch contact met u op te nemen, ik kreeg echter de voicemail.Zou u zo vriendelijk willen zijn het complete adres van de bestemming, alsmede uw e-mailadres, willen doorgeven op de klachtcompleet-pagina? Dan ga ik kijken wat ik voor u kan achterhalen.Met vriendelijke groet,Francis
    Anoniem
    Beste mevrouw Francis,Bedankt voor uw reactie. Ik begrijp dat u uw best doet de klacht op te lossen, maar is het niet vreemd dat de maatschappij wel kan zien dát het bericht is afgeleverd maar niet waar?In het 'aanvullende klacht informatie' veld heb ik privé de adresgegevens geplaatst. Tevens heb ik mijn e-mail adres geplaatst en mijn telefoonnummer. Ik kijk uit naar uw e-mail.
    Beste heer,Ik heb u een e-mail gestuurd met hopelijk de informatie die u graag wilt hebben. Mochten er nog vragen zijn laat mij dit gerust weten. Met vriendelijke groet,Francis