Klacht POSTNL: Vandaag, 20 aug 2019, zou mijn pakje bezorgd worden. Heel de dag gewacht voor L.l

sad Niet opgelost
Pauldav

Post.nl bezorgd niet op de afgesproken dag

Kan niets meer gedaan worden voor mij, want het is al te laat. In mijn geval gaat het om een bestelling bij Belsimpel en die moeten met een andere bezorgdienst gaan werken. Post.nl is zo.n waardeloos bedrijf en komen zelden hun afspraak na. Het is nu eind augustus, een rustige tijd. Wat als het straks sinterklaas is. Als ze nu al niet op tijd kunnen bezorgen. Echt schande , heel de dag voor niets zitten wachten.

- De track & trace code code. Deze ziet er als volgt uit: 3SABC123456789

PostNL het was track&trace code 3SCBLU4044392

Jullie opdrachtgever is Coolblue. Dat is gewoon een goed bedrijf dat netjes hun werk doet. Maar qua levering dus volledig afhankelijk zijn van PostNL op het gebied van kleine pakjes bezorging via de webshop.
    Het gaat mij er nu om dat PostNL mij heel de dag thuis heeft laten zitten voor niets. Via de te volgen track&trace konden jullie geen tijdsblok aangeven maar alleen de dag! Pas aan het einde van de dag kreeg ik een bericht via de email dat het pakje de volgende dag bezorgd zou worden. Ik heb jullie klantenservice nog gebeld en dan krijg je iemand aan de lijn die het heeeel vervelend voor je vind en that's it.

Conclusie: ik zal voortaan maar naar de winkel gaan om iets te kopen. Het is zo frustrerend om heel de dag op een pakjes bezorger te wachten die uiteindelijk niet komt. PostNL komt ook niet met een oplossing of een compensatie. Zal ik mijn uren gaan declareren bij PostNL a Euro 75,-?
    Mensen moeten dan maar weer van hun luie stoel af en zelf naar de winkels gaan. Is ook gezelliger voor het straatbeeld. Het management van PostNL zal langzaam maar zeker klanten gaan verliezen als ze niet wakker worden en nu eens echt iets gaan doen aan bezorging op tijd. Zielig vind ik het voor de bezorgers die zich de benen uit hun reet lopen en slecht worden betaald. Ik zou echt iets meer geld over hebben als ik de garantie zou krijgen dat mijn pakje wordt bezorgd op de dag/tijd die door de verkoper wordt aangegeven. daar zou iedereen gelukkiger van worden.
    Ik snap Coolblue trouwens ook niet dat ze überhaupt nog met zo'n onbetrouwbare partner werken. PostNL staat op nummer 1 op klachtenkompas.
    Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht en aanvullende informatie. Graag reageer ik op uw bericht.

We proberen het tijdvak zo klein mogelijk te maken. Er wordt tijdens het vaststellen van het tijdvak gekeken naar de afgelopen anderhalve maand. Men kijkt dan naar de gemiddelde overkomsttermijn en de gemiddelde aflevertijden. Als wij op bepaalde dagen onduidelijkheid ervaren kunnen wij het tijdvak niet specificeren en zult u inderdaad alleen de dag zien.

We streven er uiteraard naar alle pakketten op de gewenste bezorgdag te bezorgen, dit is echter geen garantie. Een enkele keer kan er tijdens het sorteer- of bezorgproces vertraging ontstaan waardoor de bezorging die dag niet haalbaar is en uitgesteld moet worden naar de volgende werkdag. Het spijt me dat dit bij uw zending is gebeurd. De bezorger is van ongeveer 12:00 tot 22:00 uur onderweg geweest en is mogelijk door omstandigheden onderweg uiteindelijk niet aan uw adres toegekomen. Als we dit hadden kunnen voorzien, hadden we u hierover ingelicht, eventuele vertraging is echter niet altijd te voorspellen.

Aansprakelijkheid voor eventuele gevolgschade is uitgesloten volgens onze Algemene Voorwaarden. Dit betekent dat ik u geen vergoeding kan bieden voor uw vrije uren. Alleen de afzender kan als onze klant/opdrachtgever in bepaalde situaties in aanmerking komen voor een vergoeding. Door middel van de Track & Trace-code zie ik dat u het pakket uiteindelijk op 21 augustus in ontvangst heeft kunnen nemen. Mijn excuses voor de vertraging en overlast die u heeft ondervonden.

Pauldav
Nee, jammer genoeg verschuild PostNL zich achter haar algemene voorwaarden. "Aansprakelijkheid voor eventuele gevolgschade is uitgesloten volgens onze Algemene Voorwaarden." geven ze door. Met andere woorden. Of je nu heel de dag voor niets heb moeten wachten op je pakketje vinden ze vervelend en bieden ze hun excuus voor aan maar dat is geen oplossing van het probleem waar zoveel mensen last van hebben. PostNL zegt dit: "Dit betekent dat ik u geen vergoeding kan bieden voor uw vrije uren. Alleen de afzender kan als onze klant/opdrachtgever in bepaalde situaties in aanmerking komen voor een vergoeding." Conclusie: Coolblue, de opdrachtgever (in mijn geval) geeft op haar website aan dat voor 23:59 bestellen, de volgende dag leveren is! Maar als je als bedrijf dan een extern bedrijf inhuurt om dat pakje te laten bezorgen zou je toch zeggen dat je die belofte gaat nagekomen. Maar nee je bent dus als bedrijf en zeker als klant overgeleverd aan de grillen van de bezorgdienst. :-(