Klacht POSTNL: Vandaag, 20 aug 2019, zou mijn pakje bezorgd worden. Heel de dag gewacht voor L.l

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 385428
Gebruiker
Pauldav
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Post.nl bezorgd niet op de afgesproken dag

De oplossing

Kan niets meer gedaan worden voor mij, want het is al te laat. In mijn geval gaat het om een bestelling bij Belsimpel en die moeten met een andere bezorgdienst gaan werken. Post.nl is zo.n waardeloos bedrijf en komen zelden hun afspraak na. Het is nu eind augustus, een rustige tijd. Wat als het straks sinterklaas is. Als ze nu al niet op tijd kunnen bezorgen. Echt schande , heel de dag voor niets zitten wachten.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - De track & trace code code. Deze ziet er als volgt uit: 3SABC123456789

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Pauldav
    Datum
    PostNL het was track&trace code 3SCBLU4044392

    Jullie opdrachtgever is Coolblue. Dat is gewoon een goed bedrijf dat netjes hun werk doet. Maar qua levering dus volledig afhankelijk zijn van PostNL op het gebied van kleine pakjes bezorging via de webshop.
    Het gaat mij er nu om dat PostNL mij heel de dag thuis heeft laten zitten voor niets. Via de te volgen track&trace konden jullie geen tijdsblok aangeven maar alleen de dag! Pas aan het einde van de dag kreeg ik een bericht via de email dat het pakje de volgende dag bezorgd zou worden. Ik heb jullie klantenservice nog gebeld en dan krijg je iemand aan de lijn die het heeeel vervelend voor je vind en that's it.

    Conclusie: ik zal voortaan maar naar de winkel gaan om iets te kopen. Het is zo frustrerend om heel de dag op een pakjes bezorger te wachten die uiteindelijk niet komt. PostNL komt ook niet met een oplossing of een compensatie. Zal ik mijn uren gaan declareren bij PostNL a Euro 75,-?
    Mensen moeten dan maar weer van hun luie stoel af en zelf naar de winkels gaan. Is ook gezelliger voor het straatbeeld. Het management van PostNL zal langzaam maar zeker klanten gaan verliezen als ze niet wakker worden en nu eens echt iets gaan doen aan bezorging op tijd. Zielig vind ik het voor de bezorgers die zich de benen uit hun reet lopen en slecht worden betaald. Ik zou echt iets meer geld over hebben als ik de garantie zou krijgen dat mijn pakje wordt bezorgd op de dag/tijd die door de verkoper wordt aangegeven. daar zou iedereen gelukkiger van worden.
    Ik snap Coolblue trouwens ook niet dat ze überhaupt nog met zo'n onbetrouwbare partner werken. PostNL staat op nummer 1 op klachtenkompas.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht en aanvullende informatie. Graag reageer ik op uw bericht.

    We proberen het tijdvak zo klein mogelijk te maken. Er wordt tijdens het vaststellen van het tijdvak gekeken naar de afgelopen anderhalve maand. Men kijkt dan naar de gemiddelde overkomsttermijn en de gemiddelde aflevertijden. Als wij op bepaalde dagen onduidelijkheid ervaren kunnen wij het tijdvak niet specificeren en zult u inderdaad alleen de dag zien.

    We streven er uiteraard naar alle pakketten op de gewenste bezorgdag te bezorgen, dit is echter geen garantie. Een enkele keer kan er tijdens het sorteer- of bezorgproces vertraging ontstaan waardoor de bezorging die dag niet haalbaar is en uitgesteld moet worden naar de volgende werkdag. Het spijt me dat dit bij uw zending is gebeurd. De bezorger is van ongeveer 12:00 tot 22:00 uur onderweg geweest en is mogelijk door omstandigheden onderweg uiteindelijk niet aan uw adres toegekomen. Als we dit hadden kunnen voorzien, hadden we u hierover ingelicht, eventuele vertraging is echter niet altijd te voorspellen.

    Aansprakelijkheid voor eventuele gevolgschade is uitgesloten volgens onze Algemene Voorwaarden. Dit betekent dat ik u geen vergoeding kan bieden voor uw vrije uren. Alleen de afzender kan als onze klant/opdrachtgever in bepaalde situaties in aanmerking komen voor een vergoeding. Door middel van de Track & Trace-code zie ik dat u het pakket uiteindelijk op 21 augustus in ontvangst heeft kunnen nemen. Mijn excuses voor de vertraging en overlast die u heeft ondervonden.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Pauldav
Datum
Uiteindelijke oplossing
Nee, jammer genoeg verschuild PostNL zich achter haar algemene voorwaarden. "Aansprakelijkheid voor eventuele gevolgschade is uitgesloten volgens onze Algemene Voorwaarden." geven ze door. Met andere woorden. Of je nu heel de dag voor niets heb moeten wachten op je pakketje vinden ze vervelend en bieden ze hun excuus voor aan maar dat is geen oplossing van het probleem waar zoveel mensen last van hebben. PostNL zegt dit: "Dit betekent dat ik u geen vergoeding kan bieden voor uw vrije uren. Alleen de afzender kan als onze klant/opdrachtgever in bepaalde situaties in aanmerking komen voor een vergoeding." Conclusie: Coolblue, de opdrachtgever (in mijn geval) geeft op haar website aan dat voor 23:59 bestellen, de volgende dag leveren is! Maar als je als bedrijf dan een extern bedrijf inhuurt om dat pakje te laten bezorgen zou je toch zeggen dat je die belofte gaat nagekomen. Maar nee je bent dus als bedrijf en zeker als klant overgeleverd aan de grillen van de bezorgdienst. :-(
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen