Klacht POSTNL: Veel te hoge invoerkosten

Klachtnummer
# 81141
Gebruiker
Sanne
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Via dit bezwaarschrift wil ik graag mijn bezwaar indienen voor het te betalen bedrag over mijn ontvangen pakket. Ik moet volgens de bijgeleverde factuur 85,52 betalen. Factuur nummer: 10020296
Volgens de website van Postnl gaat het om een niet EU-land en de waarde is tussen de 22 en 150 Euro (een waarde 83 Euro ncl verzendkosten) . Ik zou dus geen douanerechten hoeven te betalen alleen Btw en inklaringskosten. Btw van 6% over 83 Euro is ongeveer 5,- Euro en niet 46,15 Euro zoals op de factuur. En de inklaringskosten zouden dan 13,- Euro zijn, deze worden op de factuur afhandelingskosten genoemd. Maar dan staat er ook nog 26,37 Euro bij recht bij invoer, deze hoef ik niet te betalen omdat ik onder de waarde van 150,- zit.

De oplossing

Herberekening en terugstorten teveel betaald

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

POSTNL is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen