Klacht POSTNL: Veel te late bezorging rouwkaart

pprinsen3

Geachte klachtenbehandelaar,

Vanmiddag 14 december rond 14.00 uur ontving ik een rouwkaart in de bus met een uitnodiging voor een begrafenisplechtigheid en een aansluitende bijeenkomst met de familie. De plechtigheid bleek vanmiddag, 14 december om 13.30 uur plaats te vinden.
Op de envelop zie ik dat de postzegel vrijdag 9 december is afgestempeld, onze beide achternamen duidelijk en foutloos zijn vermeld, evenals het juiste adres. Bij de postcode is abusievelijk aangegeven 5624 KB in plaats van 5644 KB. Op de envelop is door PostNL een sticker geplakt met de tekst
'Kortonjolaan ?-* 5644 KA', een crytisch huisnummer en eveneens een verkeerde postcode. Vervolgens is handmatig de postcode juist vermeld, maar hier zijn dan exclusief het weekend blijkbaar wel 2 of 3 dagen mee gemoeid geweest.
Hier is dus van alles verkeerd gegaan.
Ik meende dat de policy van PostNL is om rouwkaarten met prioriteit te bezorgen. Dan moet het toch niet moeilijk zijn om bij verkeerde postcodevermelding even het computerbestand of de smartphone te raadplegen en een foutloze postcode op te schijven.

Vriendelijke groet,
Peterjan Prinsen

Het veel te laat ontvagen van de rouwkaart is moeilijk ongedaan te maken

Geachte heer/mevrouw Prinsen,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een rouwkaart ontvangen hebt met vertraging. Dit is uiteraard erg spijtig.

U geeft aan dat de postcode helaas verkeerd vermeld stond op de kaart. Zodra dit door ons geconstateerd is proberen wij dit dan uiteraard zo snel mogelijk aan te passen. Echter moeten wij hierbij eerst nagaan of bijvoorbeeld de straat fout is of dat alleen de postcode fout is. Nadat dit aangepast is moet de kaart weer opnieuw het proces in. Als hier inderdaad een weekend tussen zit kan dit helaas eventjes duren aangezien er enorm veel brieven zijn verzonden in de decembermaand.

Ik ga ervan uit u naar behoren te hebben geïnformeerd. Mocht u nu of in de toekomst nog vragen of klachten hebben, neem dan contact op met onze klantenservice via www.postnl.nl/klantenservice.

Bertrand
    Klantenservice PostNL

pprinsen3
Geen!!! Die is er ook niet als PostNL zijn bureaucratie zo handhaaft. Het gaat immers om een rouwkaart! Alle vermeldingen (achternamen en adressen) waren juist. Als dan 1 cijfer van de postcode onjuist blijkt en het gaat om een rouwkaart, dan ligt het voor de hand om even buiten welke bureaucratie dan ook dit handmatig te verifiëren/ corrigeren zodat de rouwkaart op tijd is en wij geen begrafenisplechtigheid mislopen. 5 Dagen na poststempel pas bezorgen van een rouwkaart.... dat gaat het echt mis. En niet eens excuses, want de kaart moet nou eenmaal opnieuw het proces in en het is druk in december, bla bla... Mocht ik in de toekomst onverhoopt rouwpost moeten versturen dan gaat dat via Sandd!! Overigens is ook de reactie op mijn klacht door PostNL niet binnen de afgesproken 10 dagen verstuurd...