Klacht POSTNL: veels te veel kosten in rekening gebracht voor retour zendingen Italie

bartg

Pakjes naar Italie retour gestuurd met postnl vanwege blokkades corona uitbraak en postnl rekent daar 7,25 euro voor

Postnl had op de website moeten zetten dat er niet naar Italie verstuurd kan worden
De collega`s van de klantenservice vertelden mij dat het pakje vanuit het depot in Amsterdam gelijk naar mij terug gestuurd is.
Dit kan nooit 7,25 euro hebben gekost.

de volgende dag heb ik het pakje met DPD verstuurd en was het met 6 dagen bezorgd in Italie
Dus er kan geen sprake geweest zijn van blokkades

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat een door u verzonden pakket naar Italië bij u retour is bezorgd. Ik begrijp dat u een volledige vergoeding wenst van de verzendkosten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Door middel van uw gegevens zie ik dat er reeds een onderzoek is ingesteld. De behandelaar van het onderzoek heeft u per e-mail geïnformeerd over de stand van zaken. Ik begrijp dat u erg teleurgesteld bent over de gang van zaken. Tot mijn spijt kan ik de uitkomst van het onderzoek en het antwoord van de onderzoeksafdeling niet veranderen. Via https://www.postnl.nl/klantenservice/actuele-vertragingen/buitenland/ kunt u alle updates vinden over mogelijke vertragingen en gebieden waar vanwege COVID-19 geen bezorging via PostNL mogelijk is. Het spijt me dat ik in deze situatie verder niets meer voor u kan betekenen. Ik raad u aan eventuele vragen te stellen aan de behandelaar van het onderzoek. Mijn excuses voor alle overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.

bartg
Is meer dan schandalig antwoord van Postnl Pakje naar Italie verstuurd In het depot in Amsterdam is het al terug gestuurd naar mij in Nederland Daar heeft postnl 7,50 euro voor in rekening gebracht