Klacht POSTNL: Vele klachten, nu ook aangetekende brieven worden niet bezorgd

van Yperen

Na al vele jaren problemen met post- en pakketbezorging door PostNL ging het eerder ook al vaker mis met aangetekende brieven die niet werden bezorgd. Nu verneem ik opnieuw dat een aangetekende brief niet bij mij is aangeboden en er ook geen briefje in de bus gedaan. Ik heb dit keer geen 3S code, maar wel een screenprint van een mail van de verzender.
Hoe veel andere (aangetekende) brieven zijn er nog waar ik niet van weet? Heeft u enig idee hoe frustrerend dit voor mij is?
Ook vond ik laatst een zending van PostNL op een stoel op mijn terras. Ik was die dag thuis. Waarom is niet aangebeld bij mij?

Na vele jaren en vele klachten verzoek ik eindelijk eens maatregelen die WEL helpen, zodat er geen fouten meer worden gemaakt. Tot zover zijn alleen vage beloften gemaakt die niet werden waargemaakt. Dit zijn zeer ernstige klachten, maar nergens uit blijkt dat PostNL de ernst inziet. Zijn de schuldigen ontslagen? Verder heeft PostNL heel wat goed te maken, maar heeft daar nog nooit een poging toe ondernomen.
Al vele jaren zijn er problemen met bezorging door PostNL. Nu zelfs tenminste drie aangetekende brieven die niet bezorgd zijn, mogelijk meer! Ik verwacht voor een zeer ernstige situatie als deze een diepgaand onderzoek door PostNL, maar nee hoor, ik krijg weer dezelfde vage reacties. Een groot schandaal.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van aangetekende brieven op uw adres. U geeft aan dat u een specifieke aangetekende brief niet ontvangen heeft. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

- Uw e-mailadres;
    - De track en trace code van de aangetekende brief. De afzender zou deze aan jou moeten kunnen verstrekken;
    - De track en trace code van de zending die onbeheerd op uw stoel achtergelaten is.

van Yperen
    Privé
    Privé bericht
    Deze reactie is verborgen
    Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb uw klacht omtrent het onbeheerd achtergelaten pakket doorgegeven aan de leidinggevende van de verantwoordelijke bezorger. De leidinggevende zal de klacht binnen twee werkdagen aan de bezorger voorleggen. Hierop volgt geen persoonlijke terugkoppeling. U mag verwachten dat de situatie zich niet zal herhalen.

Wat betreft de aangetekende brief; de afzender is verantwoordelijk voor het bewaren van de track en trace code. De track en trace code hebben wij nodig om uw klacht door te kunnen zetten naar de verantwoordelijke afdeling. Zonder deze code kunnen wij helaas niets betekenen. De e-mail die u mee heeft gestuurd is in dit geval niet voldoende. Excuses voor het ongemak.