Klacht POSTNL: verantwoordelijkheid voor de juiste aflevering van een pakket

R.T.A. Holdert

Postpakket codenummer 3SKABA317191598 zou op 26 februari zijn afgeleverd, maar is nooit aan de geadresseerde ter hand gesteld.
Het is verbazingwekkend, maar Post NL neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor het juist afleveren van een pakket waarvoor bij aflevering niet getekend hoeft te worden.
Indien een pakket niet bij de geadresseerde aankomt, kan men dat melden bij Post nl.
Dan volgt er een 'onderzoek'. Als de uitkomst van dat onderzoek is 'dat het pakket bij de buren is afgegeven' is daarmee de kous voor Post nl af. 'Welke buren?', of 'waren het wel buren?' zijn allemaal vragen die onbeantwoord blijven. Je krijgt niet eens berichtje dat het spoor is doodgelopen en dat Post nl verder niets doet. 'Daartoe zijn ze namelijk niet verplicht'.
Het is maar dat u het weet!

Post Nl zou beter zijn best moeten doen het pakket op te sporen en - als het niet meer gevonden kan worden - een bepaalde schadevergoeding moeten betalen.

Geachte heer Holdert.Allereerst vind ik het vervelend dat u het pakket nog niet heeft ontvangen. Ik heb uw eerdere onderzoek nagekeken en ik zie dat het pakket bij buren op nr. 34 geleverd zou zijn. Omdat het pakket als standaardpakket is verzonden en daarmee onverzekerd is, is nader onderzoek inderdaad helaas niet mogelijk. Indien u het pakket nog altijd niet heeft ontvangen, raad ik u aan contact op te nemen met de afzender voor een passende oplossing.Ik vertrouw erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Mena
    R.T.A. Holdert
    Ik hoor voor het eerst dat het pakket op nr 34 is afgeleverd i.p.v. op nummer 50. Waarom? De geadresseerde stond er toch duidelijk op? HET IS DUS INDERDAAD ZO DAT POST NL JE VOLLEDIG IN DE KOU LAAT STAAN ALS EEN PAKKET VERDWIJNT WANNEER ZIJ HUN WERK NIET GOED DOEN. Post NL raadt mij aan contact op te nemen met de afzender. Ze bedoelen waarschijnlijk de geadresseerde, maar je kunt ook niet alles weten als je bij Post NL werkt. Geadresseerde weet ook niet waar pakket is.
    Dus...
    R. HOLDERT
    Geachte heer Holdert. Hartelijk dank voor uw reactie. Ik snap dat het erg frustrerend is omdat uw zending nog niet is aangekomen. Zoals mijn collega ook heeft aangegeven is uw zending bezorgd op nummer 34 omdat u heeft gekozen voor een zending waar niet voor getekend hoeft te worden mag deze bij de buren worden bezorgd. Maar omdat uw zending onverzekerd is verstuurd is er geen nader onderzoek mogelijk. U kunt eventueel in het vervolg uw zending aangetekend versturen, op die manier is uw zending tot €500 verzekerd. Ik vind het erg spijtig maar ik ben bang dat ik verder niets voor u kan doen. Mijn excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet,Lotte
    R.T.A. Holdert
    Post NL doet dus inderdaad NIETS om de klacht naar behoren af te handelen. 'Excuses voor het ongemak' is alles wat de call center medewerker - die niet eens het verschil tussen afzender en geadresseerde kent - weet uit te brengen. Schapen in schaapskleren zijn het. En de wolven in de hogere regionen blijven buiten schot, zij vertonen zich niet en hoeven dus niet eens schaapskleren aan te trekken.